bluetooth
Fra : Michael frøkjær

Dato : 26-01-04 17:53

Måske OT...

Jeg har lige købt en microsoft bluetooth mus med den forventning at jeg
kunne komme i kontakt med min mobillos, men nej. Der er ingen reaktion. Er
der nogen der kan få bluetoothnetværk op at køre med microsoft bluetooth
adapter?? I så fald hvordan?

På forhånd tak

\michael f
Århus

Fra : PUJ

Dato : 26-01-04 19:56

"Michael frøkjær" <froe@XXimage.dk> wrote in message
> [...]
> der nogen der kan få bluetoothnetværk op at køre med microsoft bluetooth

Det tror jeg godt du kan glemme. Vi er 4 der har prøvet og alle opgivet. Har
nu købt en særskilt bluetooth enhed til at hådtere mobilos og Microsoft's
bluetooth tager sig så kun af musen.
En skam men sådan er det vist.

Hilsen
Poul Erik

Fra : Michael frøkjær

Dato : 26-01-04 21:53

underligt, for dette står på deres hjemmeside:

BluetoothT is the most advanced cable-replacement technology available
today. Enabling effortless, cable-free connections with other
Bluetooth-compatible devices, including phones, PCs, printers and more. Now
you can easily connect these devices to your PC without wires by simply
plugging in the Microsoft USB transceiver for Bluetooth-the only transceiver
you'll need.

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-01-04 23:22

"PUJ" <zzpuj@esenet.dk> wrote in message
> Har
> nu købt en særskilt bluetooth enhed til at hådtere mobilos og
Microsoft's
> bluetooth tager sig så kun af musen.

Har du forsøgt at få musen til at køre via den Dongle du har købt
til telefonen ? virkede det ?

Regards

Fra : PUJ

Dato : 27-01-04 22:24

> Har du forsøgt at få musen til at køre via den Dongle du har købt
> til telefonen ? virkede det ?

Nej det har jeg ikke, men jeg tvivler på at det vil kunne lade sig gøre.
Hører selvfølgelig gerne hvis det er lykkedes for andre.

Fra : heylel.teomim@havbli~

Dato : 29-01-04 20:18

On Tue, 27 Jan 2004 22:23:49 +0100, "PUJ" <zzpuj@esenet.dk> wrote:

>Nej det har jeg ikke, men jeg tvivler på at det vil kunne lade sig gøre.
>Hører selvfølgelig gerne hvis det er lykkedes for andre.

Nu kender jeg ikke den specifikke MS Bluetooth mus, men der skal jo i
softwaren til den være understøttelse for SPP (Serial Port Profile)
for at du kan sætte en virtuel com port op, som din telefon software
så kan "snakke" med den over.

Ligeledes hvis du vil bruge mic + højttalere som handsfree, skal der
være understøttelse for headset profile i MS softwaren.

Mvh.

Thomas

Fra : PUJ

Dato : 30-01-04 22:08

<heylel.teomim@havblik.webxorcist.com> wrote in message

> [...]
>
> Ligeledes hvis du vil bruge mic + højttalere som handsfree, skal der
> være understøttelse for headset profile i MS softwaren.

Ja det det er nok det der er problemet for som jeg ser det er ikke SPP i den
software der medlevers musen. Hvad gør man så.

Poul Erik

Fra : heylel.teomim@havbli~

Dato : 01-02-04 15:05

On Fri, 30 Jan 2004 22:07:48 +0100, "PUJ" <zzpuj@esenet.dk> wrote:

>Ja det det er nok det der er problemet for som jeg ser det er ikke SPP i den
>software der medlevers musen. Hvad gør man så.

Tjaeh - hvis produktet sælges som værende i stand til at bruge andet
end lige præcis kun HID profil (Human Interface Device) over
Bluetooth, så bitcher man til MS/forhandleren.

Ellers kan man se sig om efter en 3de parts Bluetooth protokolstak der
kan bruges med MS produkter - donglen for sig skelner formentlig
umiddelbart ikke mellem hvilken trafik der kører over den - men der
bliver jeg dig svar skyldig på hvad det skulle være for een - men du
kan da kigge lidt på nettet.

Ellers må man bare bide i det sure æble og så har man lært en dyr
lektie

Mvh.

Thomas

Fra : PUJ

Dato : 02-02-04 22:48

> [...]
> kan da kigge lidt på nettet.
>
> Ellers må man bare bide i det sure æble og så har man lært en dyr

Hej Thomas og tak for dine svar.
Jeg har bidt i det sure æble. Som angiver i tidligere har jeg anskaffet en
eksta bluetooth dongle til at tage sig af mobitelefonen, så det hele
fungerer perfekt nu. Altså Microsoft bluetooth til musen og en anden til
mobilos.
Jeg har søgt på nettet og kan se at mage andre end jeg har problemet.
Ærgeligt at det skal være så besværligt.

Poul Erik

Fra : heylel.teomim@havbli~

Dato : 03-02-04 18:32

On Mon, 2 Feb 2004 22:47:39 +0100, "PUJ" <zzpuj@esenet.dk> wrote:

>Hej Thomas og tak for dine svar.

Velbekomme

> [...]
>Jeg har søgt på nettet og kan se at mage andre end jeg har problemet.
>Ærgeligt at det skal være så besværligt.

Ja, hvis MS havde gidet, så havde de lavet fuld understøttelse for de
mest gængse profiler.

Endnu mere sørgeligt er det at MS for et par år siden sagde at de med
SP1 til XP ville lave Bluetooth understøttelse - hvilket gjorde at en
del "uafhængige" udviklingshuse der var i front med BT og software til
BT, besluttede at trække følehornene til sig - det er svært at være i
et marked med et produkt der skal købes, når hele XP brugerbasen
bliver givet det gratis.

Så det skræmte de uafhængige udviklingshuse væk, og nu kan vi så se
hvad det er MS leverer :-/

Nå, det var lige en lille personlig kæphest der slap ud af folden der

Mvh.

Thomas