Netkort til bærbar med bluetooth og 802.11~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 25-01-04 20:31

Er der kommet netkort på markedet til bærbare med integreret 802.11g og
bluetooth foruden alm. 10/100 ethernet? Hvis ja, også med gigabit ethernet?

/Anders

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 26-01-04 13:42

"Anders Lau Mandsholm" <mitfornavn@mitefternavn.dk> wrote in

> Er der kommet netkort på markedet til bærbare med integreret
> 802.11g og bluetooth foruden alm. 10/100 ethernet? Hvis ja, også
> med gigabit ethernet?

Nope, men hvorfor skal der også være wlan, og lan på samme kort, det er
jo derfor man køber et Wlankort, og da de er oppe i 54 mbit så er du jo
snart oppe i normal fart. Men du kan købe et SE pccard med
GSM/GPRS/HSCD og wlan indbygget. Men BT kan jo købes som USB, og mange
bærbare har også en alm. lanport indbygget, man kan jo komme ud for at
man ikke kan komme på wlanforbindelsen.

--
Apollo14 aka Kenneth Rugaard
Nyd livet, det er alt for kort.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-04 14:26

On Mon, 26 Jan 2004 12:41:43 GMT, Kenneth Rugaard
<mail@no-spamkenneth-rugaard.dk> wrote:

> og da de er oppe i 54 mbit så er du jo snart oppe i normal fart.

I praksis nej.

-A

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 27-01-04 12:03

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> I praksis nej.
>
> -A

Hehe, den giver da 54 mbit, hvis du sidder inden for 1-3 meter af dit
accesspoint, men det er bestemt ikke noget jeg vil have, pisse ustabilt
og skide usikkeret, da du ikke kan komme op i den fart med sikkerhed
slået til.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-01-04 12:17

On Tue, 27 Jan 2004 11:02:31 GMT, Kenneth Rugaard

> Hehe, den giver da 54 mbit, hvis du sidder inden for 1-3 meter af dit
> accesspoint

I praksis nej. (Jeg taler om praktisk anvendelig båndbredde, ikke
hvad der signalleres med. I praksis er best case ca. halvdelen).

> men det er bestemt ikke noget jeg vil have, pisse ustabilt og skide
> usikkeret, da du ikke kan komme op i den fart med sikkerhed slået
> til.

Det med sikkerheden afhænger en hel del af, hvad det er for nogle
produkter. Det er rigtigt, at praksis vil være en hel del lavere
end bare halvdelen for billige produkter, der har sikkerhed slået
til.

-A

Fra : Paw P Larsen

Dato : 27-01-04 16:49

Kenneth Rugaard wrote:

> [...]
> accesspoint, men det er bestemt ikke noget jeg vil have, pisse ustabilt
> og skide usikkeret, da du ikke kan komme op i den fart med sikkerhed

Du kommer kun op på omkring det halve.
http://www.atheros.com/pt/atheros_range_whitepaper.pdf
--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://www.plawer.dk/
Først fik jeg Tiscali. Nu vil jeg have Internet!

Scribbles about Cisco 677 security http://plawer.dk/scribbles/