Linksys trådløs mac adresse blokering??
Fra : Per og Lone Boll Jør~

Dato : 25-01-04 12:42

Hej
Jeg har et lidt kryptisk spørgsmål, jeg har en Linksys trådløs router. Mit
ønske er at blokere een af de trådløse brugere med en timer sådan at han
ikke kan bruge sin trådløse forbindelse om natten!! Jeg kan jo blokere for
MAC adressen men kan det timer indstilles???
Jeg ved det er helt ude i hampen og at det sikkert ikke kan lade sig gøre
men det kunne jo være at der var een med en lys ide...

Fredsommeligst
Per

Fra : Jan Bachman

Dato : 25-01-04 13:57

> [...]
>Jeg ved det er helt ude i hampen og at det sikkert ikke kan lade sig gøre
>men det kunne jo være at der var een med en lys ide...

Hvis han har adgang til opsætningen af sit trådløse udstyr, så kan han
skifte MAC adresse uden større besvær. Så er du lige vidt.

En ide kunne være, at han sad på et dedikeret access point, og du
havde en timer, der tændte og slukkede strømmen for det.

/Jan

Fra : rs

Dato : 25-01-04 21:54

Hej,
Linksys WRT54G kan gøre det.
Det kræver at der anvendes specifik MAC address - men det gør du jo
alligevel aht. sikkerhed.
Hilsen
Ronald

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-01-04 01:24

On Sun, 25 Jan 2004 12:41:33 +0100, "Per og Lone Boll Jørgensen"
<plop.lpboll@plopmail.dk> wrote:

> [...]
>ikke kan bruge sin trådløse forbindelse om natten!! Jeg kan jo blokere for
>MAC adressen men kan det timer indstilles???

Det lyder lidt som om du vil begrænse udfoldelserne for noget af dit
afkom.
Vær blot klar over, at når du bevæger dig ud ad den sti, så har du
startet en permanent "krig", hvor afkommets evner vokser med alderen,
mens dine formentlig forringes ... :)

>Jeg ved det er helt ude i hampen og at det sikkert ikke kan lade sig gøre
>men det kunne jo være at der var een med en lys ide...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Per og Lone Boll Jør~

Dato : 26-01-04 21:12

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> Vær blot klar over, at når du bevæger dig ud ad den sti, så har du
> startet en permanent "krig", hvor afkommets evner vokser med alderen,

Hej Jørn
Det kunne godt være rigtigt, og var det det,- ville jeg nok også vælge at
komme i dialog om problemet med mit afkom.
Men det forholder sig sådan at det er en ung mand på døgn institution, hvor
jeg arbejder der ikke kommer op om morgenen siden han har fået trådløs og i
døgndrift adgang til nettet. Men der bor flere unge i huset og vi mener ikke
de skal straffes fordi han ikke kan styre sit forbrug. Jeg tror jeg vælger
forslaget om et didikeret accespoint med en timer på- så kan de unge
mennesker der ikke kan styre det, blive flyttet over på den..

Fredsommeligst
Per

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-01-04 00:58

On Mon, 26 Jan 2004 21:12:12 +0100, "Per og Lone Boll Jørgensen"
<plop.lpboll@plopmail.dk> wrote:

>Men det forholder sig sådan at det er en ung mand på døgn institution

Hej Per,
Det er helt i orden - og selvfølgelig ikke noget jeg skal blande mig
i.
Jeg havde blot set lidt for mange af de andre på det seneste ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj