SMC 54 Mbps wireless cardbus adapter SMC28~
Fra : freaked

Dato : 25-01-04 11:21

Hej alle
Jeg har netop (desværre) været ude og købe en SMC barricade g 2,4 Ghz 54
Mbps wireless cable/DSL router (SMC2804WBR V.2) + tihørende 54 Mbps wireless
cardbus adapter(SMC2835W) til min bærbare.
Routeren havde jeg ikke nogle problemer med at installere og den kører
upåklageligt med mine to PC´s tilsluttet via Ethernet. MEN det store problem
er at få installeret det PCcard i den bærbare, hvis jeg er heldig at få
kortet installeret, låser PCén efter 2 min. og jeg må slukke den og starte
op igen. Efter opstart finder PCén nyt hardware og hvis jeg er heldig kan
jeg få kortet installeret igen efter at have prøvet 7-10 gange med div.
reboot??!. for det meste kommer den med en errorcode 10?!!, kortet kan ikke
startes???.
Jeg troede så måske at det var problemer med PCén og har lånt en anden
bærbar (andet mærke og med helt ny XP installation) men problemet er det
samme??!
Jeg har hentet nye drivere/firmware og mener snart jeg har prøvet ALT!!. Jeg
mente først at det måtte være noget defekt hardware, men nu syntes jeg det
ligner et Driver/softwareproblem??!!
Har søgt lidt på google og det ser ud som andre måske har samme problem??,
men er der måske nogle i denne nyhedsgruppe som skulle have en løsning?

Jeg kører win. XP prof. med SP og alle opdateringer. begge PC´s er P4 med
512 mb ram.
Det skal lige siges at de medfølgende driver IKKE er certificeret af Windows
XP!!

PFT.

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 26-01-04 19:28

"freaked" <freaked_out_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> mente først at det måtte være noget defekt hardware, men nu syntes jeg det
Jeg har også haft problemer med mit SMC2835W dog på WinME. Jeg kontaktede
SMC support som mailede mig en nyere driver (2835w.zip 3.627kb) Har ikke
haft problemer siden installation af den nye driver. Det er vigtigt at du
installerer driveren nøjagtig som beskrevet i manualen.

mvh Torben...

Fra : freaked

Dato : 27-01-04 17:40

Hej igen!
Ja det kom aldrig til at virke OK, selvom jeg kontaktede SMC hotline (UK)
som godt kendte til dette problem!!?. kanon produkt!! OR NOT!. men de sendte
mig bla. en mail med diverse ting jeg skulle prøve. nederst i denne tråd kan
i se hvad de skrev og måske er der nogen som kan bruge det?.
Efter jeg havde pillet lidt, kunne jeg få det til at køre stabilt i 10 min.
MAX. tsk tsk.
Jeg har nu afleveret skidtet tilbage og købt mig en D-link løsning og her
kørte det første gang og kører stadig perfekt.

---------------- mail fra SMC ------------------------------------------
Actions that I took until now where:

1. Download and the latest version of the SMC drivers and utilities
2. Uninstall Windows-XP Hotfix Q815485
3. Download and install Microsoft update KB826942
4. Inserting the card, install driver, install utility
5. If Code (10) error: go to the WinXP Device Manager and make nescesssary
configuration settings (SSID, channel....)
6. If leds still aren't lit, deattach and reattach the card
7. Uncheck "Use windows to connect to wireless network"
8. Now you can open the SMCutility...

Regards,
Cris Rubio
SMC Networks, S.L.