Actiontec Dual PC Modem
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:44

Min søn har kun dialup forbindelse, og har iflg. eget udsagn ikke brug for
ADSL eller Webspeed. Men, han vil gerne have WAN i sit hus, - i stedet for
at trække kabler.

Er der nogen, der kender dette modem?:
<http://www.actiontec.com/products/modems/dual_pcmodem/dpm_specifications.html>

Tilsyneladende findes det kun på Actiontec's amerikanske hjemmeside. Ikke
på de europæiske,

Mon det kan bruges udenfor US?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-01-04 02:05

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ADSL eller Webspeed. Men, han vil gerne have WAN i sit hus, - i stedet for

Øhhhh... Dette modem kræver også kabler.

Det svarer til en router, bare til analog forbindelse.

Hvis han vil undgå kabler er der trådløst netværk du skal kigge på,
og så evt. sætte hans computer med modem op som internetgateway.

> Mon det kan bruges udenfor US?

Formodentlig..

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 21:20

Den 25/01-2004 klokken 02:04, skrev
"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk>
i <40131639$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Øhhhh... Dette modem kræver også kabler.
> Det svarer til en router, bare til analog forbindelse.

Jo, men kan man ikke bare koble et trådløst AP til en af ethernet
udgangene?
Det er faktisk det, jeg håber, kan lade sig gøre?

> Hvis han vil undgå kabler er der trådløst netværk du skal kigge på, og
> så evt. sætte hans computer med modem op som internetgateway.

Han har kun en bærbar, som gerne skulle kunne bruges forskellige steder i
huset, - uden at skulle trække tefonkabel.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-01-04 23:05

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> Den 25/01-2004 klokken 02:04, skrev

> Jo, men kan man ikke bare koble et trådløst AP til en af ethernet
> udgangene?
> Det er faktisk det, jeg håber, kan lade sig gøre?

Det skulle der heller ikke være problemer i, bortset fra, hvis der er noget
software med til "vis nummer" o.lign. virker det muligvis ikke.

Zyxel laver et lignende produkt, muligvis der der forhandlere af det i
danmark:
http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=8

Dog syntes jeg at det er en stor investering der skal laves, set i forhold
til den ringe båndbredde han kan opnå.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 00:04

Den 25/01-2004 klokken 23:05, skrev
i <40143d92$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Zyxel laver et lignende produkt, muligvis der der forhandlere af det i
> danmark:
> http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=8

Tak for henvisningen. Den havde jeg ikke selv fundet via Google

> Dog syntes jeg at det er en stor investering der skal laves, set i
> forhold til den ringe båndbredde han kan opnå.

Ja, det må jeg nok sige.
De billigste forhandlere, jeg finder ved en hurtig scanning, nærmer sig
3000 kr
Actiontec står ti ca 70 $ i USA.
Så ved jeg godt, at der kommer fragt, moms og told til, men alligevel...

Tilbage er så kun spørgsmålet, om de i det hele taget leverer udenfor USA.

Med venlig hilsen,
Kjeld