Hjælp til linksys befsx41 søges
Fra : Guffe@

Dato : 24-01-04 23:23

Jeg mangler lidt hjælp til at sætte mit netværk op over en linksys befsx41.

Har bredbånd fra TDC (PPPoE) gør det selv uden router

Linksys befsx41 med firewall
Pc med xp med indbygget netkort
Pc med Win Me

Jeg kan godt få hver maskine til at kontakte TDC via routeren,men ikke på
samme tid.Jeg skal disce for at den næste kan komme online.

Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal bygge det op fra bunden,så
begge maskiner kan være online samtidig og så stadig have en rimelig god
fart.

Kurt Berg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-04 00:54

"Guffe@" <kberg@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal bygge det op fra bunden,så
> begge maskiner kan være online samtidig og så stadig have en rimelig god

Et gæt, du har sat kablet fra adsl modemmet i switchen istedet for WAN
porten?

kablet fra modem, skal sidde i WAN porten i routeren... Sæt computerne til
switch port 1&2, der kan ikke sidde noget i port 4, hvis der samtidigt
sidder noget i uplink

tjek routeren, har vist standart 192.168.1.1 som Ip, tjek at routeren har
fået en IP under status. tjek at der er link i switchen til hver computer.

Det skulle meget gerne virke.

Fra : Guffe@

Dato : 25-01-04 15:11

Det er muligt at jeg spørger lidt dumt.Men er det kun linksys der skal
conecte tdc (PPPoE) så pc skal køre deroveri via LAN,så det vil sige at
linksys skal bibeholde kontakten med tdc selvom at alle maskiner er slukket
..Jeg har udmærket kontakt til routeren via 192.168.1.1 ,deri fandt jeg et
sted hvor man kunne connecte server med PPPoE.

Kurt

Fra : Guffe@

Dato : 25-01-04 16:12

tillæg:
Jeg tror at jeg har fundet løsningen på mit problem.Jeg kan gå ind i
routeren og "Connecte",men så kommer vi til det gyldne sprøgsmål.Hvordan
sætter jeg så min router op til at være online hele tiden,selvom at jeg ikke
har tændt pcerne
Kurt

Fra : //Lasse

Dato : 31-01-04 11:19

> [...]
> routeren og "Connecte",men så kommer vi til det gyldne sprøgsmål.Hvordan
> sætter jeg så min router op til at være online hele tiden,selvom at jeg

I routerens opsætning på siden "Setup" kan du, når routeren er sat til
PPPoE, nederst på siden klikke på "Keep alive" Tryk derefter på "Apply".

Det var det.

//Lasse