ADSL langsommere end modem
Fra : Jon Loldrup

Dato : 24-01-04 21:57

Hej

Jeg har tre WIN-computere forbundet til internettet via trådløs
router. De to af computerne kører fint på internettet, men den tredie
er såååå langsom. Det er ellers den nyeste - 3 ghz med winxp og det
hele. en af de to andre computere kører også xp, og det går fint, så
det kan ikke være OS'et.

Hvad kan være galt?

mvh Jon Loldrup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-04 00:13

"Jon Loldrup" <jonlolremovethis@mail.dk> wrote in message
> [...]
> er såååå langsom. Det er ellers den nyeste - 3 ghz med winxp og det
> hele. en af de to andre computere kører også xp, og det går fint, så

hvis der er dårlig forbindelse, kan der jo sagtens opstå så meget pakketab,
at forbindelsen bliver utroeligt langsom. Nu har du jo ikke fortalt
synderligt meget om dit setup. Men prøv at sætte computeren ved siden af
routeren, og se om det er det samme.. ellers skal du nok prøve i windows
gruppen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-04 00:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Men prøv at sætte computeren ved siden af
> routeren, og se om det er det samme..

du kan også prøve at sætte det trådløse netkort til en lavere hastighed. fx
1Mbit

Fra : Jon Loldrup

Dato : 25-01-04 10:11

On Sun, 25 Jan 2004 00:13:26 +0100, "Bjarke Hansen"
> [...]

>synderligt meget om dit setup. Men prøv at sætte computeren ved siden af
>routeren, og se om det er det samme.. ellers skal du nok prøve i windows

Jeg har prøvet om forbindelsen er lige så dårlig når PC'en står ved
siden af routeren - det er den!

men i forgårs kørte det helt perfekt. Siden da har jeg måttet gendanne
computerens OS til som det var for en uge siden, for derefter at sætte
det hele op igen. jeg gjorde præcis som jeg gjorde første gang, men
denne gang blev nettet altså meget langsommere
Jeg prøver i windows-gruppen. tak for hjælpen!

mvh Jon Loldrup