select-box til array
Fra : Brian Emilius

Dato : 04-02-04 08:12

Hej NG

Jeg har en dropdown/selectbox hvor der er en række valgmuligheder.

<select name="etnavn">
<option value="1">option1</option>
<option value="2">option2</option>
<option value="3">option3</option>
</select>

Disse valgmuligheder er ikke ordnet på nogen måde og values er ikke
nødvendigvis logiske.
Er der nogen måde, hvorpå jeg kan putte _alle_ optionerne i et array() ved
submit sådan at array'et kommer til at se nogenlunde sådan ud?

$etnavn = array("1","2","3" ...);

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Dan Molberg

Dato : 04-02-04 10:57

In news:40209b55$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Brian Emilius <brian@spam.emilius.dk> typed:

http://php.net/foreach/

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Brian Emilius

Dato : 04-02-04 12:01

Dan Molberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> http://php.net/foreach/

Ja, men problemet er at jeg skal have _alle_ optionerne med. Når jeg
trykker på 'submit', bliver kun en option (den valgte) sendt med.

Det kan selvfølgelig godt være at det er et clientside-problem...
Er det det?

Venlig hilsen
Brian Emilius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-02-04 13:26

On Wed, 4 Feb 2004 11:00:50 +0000 (UTC), Brian Emilius
<msn@emilius.dk> wrote:

> [...]
>trykker på 'submit', bliver kun en option (den valgte) sendt med.
>
>Det kan selvfølgelig godt være at det er et clientside-problem...

Det er et clientside-problem, ja.

For det første kan du lade select-feltet være multiple:
<select name="etnavn" multiple>

... derefter skal du ved onsubmit løbe alle options igennem og sætte
deres selected-status til true.

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-04 12:18

Brian Emilius skrev:

>Er der nogen måde, hvorpå jeg kan putte _alle_ optionerne i et array() ved
>submit sådan at array'et kommer til at se nogenlunde sådan ud?

>$etnavn = array("1","2","3" ...);

Lav et array af arrays og tilgå det med $item[0], $item[1] osv. i
en foreach-løkke.

Mit eget eksempel:

   $sider = array (
      array ("index", "Forside"),
      array ("skraekeksempler", "Skrækeksempler"),
      array ("splittet", "Splittede ord"),

--
Bertel