XHTML & php
Fra : Christian

Dato : 03-02-04 15:47

Hejsa Når jeg sætter en doctype ind i mit php (en xhtml doctype)
får jeg en masse fejlmeddelser, men ingen side. Nogen der ved
hvorfor eller har en læøsning. Ved det er et udbredt problem.

MVH
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-02-04 15:55

Christian uttered:
> Hejsa Når jeg sætter en doctype ind i mit php (en xhtml doctype)
> får jeg en masse fejlmeddelser, men ingen side. Nogen der ved
> hvorfor eller har en læøsning. Ved det er et udbredt problem.

Prøv at komme med et kodeeksempel der går galt, samt de tilhørende
fejlmeddelelser.

\\kristian
--
"I'm a pork. I need commitment!"
--Miss Piggy

Fra : Christian

Dato : 03-02-04 16:36

Kristian Thy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Christian uttered:
>
> Prøv at komme med et kodeeksempel der går galt, samt de tilhørende
> fejlmeddelelser.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<head>
<title>Dokumentets titel</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
</head>
include_once("menu.inc");
?> </td>

TEXT TEST

Og fejlmeddelsen :

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in C:\Program
Files\HTTPd\htdocs\designs.php on line 1

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-02-04 16:44

On Tue, 3 Feb 2004 15:35:33 +0000 (UTC), Christian
<SphinX@mail-online.dk> wrote:

><?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

... opfattes som PHP-kode. Så du skal enten:1

1. med PHP printe den linje ud
2. slå "short_open_tag" fra (nok mindre muligt, hvis man ligger på et
host'et system, eller har en masse andet kode kørende)
3. undlade den linje.

Jeg er (desværre) tilhænger af 3, forudsat at encodingen er nævnt
andetsteds (fx i HTTP-headeren), fordi Internet Explorer ikke fanger
DOCTYPE'n, hvis der står noget foran :-/

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Christian

Dato : 03-02-04 17:31

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> andetsteds (fx i HTTP-headeren), fordi Internet Explorer ikke fanger
> DOCTYPE'n, hvis der står noget foran :-/

Ja det kan jo løses med det game element <html>

Men jeg er tilhænger af sider der validerer.

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-02-04 17:48

Christian uttered:
> Ja det kan jo løses med det gamle element <html>

> Men jeg er tilhænger af sider der validerer.

Xml-deklarationen er faktisk ikke nødvendig for at siden
validerer som XHTML. Du skal derimod have en XHTML doctype som fx

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

\\kristian
--
"Don't fuck with Benny the Cop!"

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-02-04 17:48

Peter Brodersen uttered:

> [...]
> andetsteds (fx i HTTP-headeren), fordi Internet Explorer ikke fanger
> DOCTYPE'n, hvis der står noget foran :-/

Jeg er absolut modstander af 3, fordi Internet Explorer ikke fanger
DOCTYPE'n, hvis der står noget foran...

\\kristian
--
What I hate most of all are M & M's because they're so hard to peel.