Indsættelse af flere data (records) i en t~
Fra : PeterL

Dato : 03-02-04 10:22

Hej

Jeg er ved at lave en funktion, som kan tage flere værdier fra en
række tjeck-bokse og indsætter dem i en tabel i databasen.
(Værdien af tjeck-boksen )

Der er f.eks. 11 tjeckbokse, men den skal kun indsætte dem som er
afkrydsede. Umiddelbart ville jeg lave det vha. En for-løkke og
et array, men er gået lidt i stå. Nej jeg sidder fuldstændigt
fast!!!! Er der nogen som har et forslag til, hvordan man laver
sådan en funktion simpelt.

På forhånd tak for hjælpen

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Dahl

Dato : 04-02-04 00:35

PeterL wrote:
> [...]
> et array, men er gået lidt i stå. Nej jeg sidder fuldstændigt
> fast!!!! Er der nogen som har et forslag til, hvordan man laver

Du kan f.eks. vælge at lave POST dataen således her:

// index.php
<?php
$mode = $_GET["mode"];

switch($mode){
   default:
      ?>
      <form action="index.php?mode=doStuff" method="POST">
         <input type="checkbox" name="bar[]" value="b1c"> Box1<br>
         <input type="checkbox" name="bar[]" value="b2c"> Box2<br>
         <input type="checkbox" name="bar[]" value="b3c"> Box3<br>
         <input type="submit" value="Do">
      </form>
      <?php
      break;
   case doStuff:
      echo "<pre>";
      print_r($_POST);
      echo "</pre>";
}
?>

Hvis f.eks. du benytter dette script og afkrydser box1 og box3, vil
$_POST se sådan her ud, via print_r:

Array
(
[bar] => Array
(
[0] => b1c
[1] => b3c
)

)

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej med hvordan du kan lave det, uden
forud at kende hvor mange bokse der er afkrydsede...

mvh
Michael Dahl // theProphecy