Replace [code] koden her [/code]
Fra : Mike Toxværd

Dato : 30-01-04 16:17

http://www.s2a.dk/articles_add.asp?catid=2

^ der er et eks. tror dog man skal være logget ind for at se det.

Så derfor PRØVER jeg at forklare hvad jeg mener..

1) Man kan bruge replace koden men hvordan ?

det skal være sådan så text det bliver bare normalt,

og koden bliver indrammet i en box (<td>)..

Feks.

$her = '
Kode
<? echo"ja" ?>
'

(text)Dette er et eks. på en php artikel

Kode
*/ <? echo"hej"; ?> /*
*/</td>

Det var så metoden med hej funktionen ?

Mvh Mike

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-01-04 17:52

On Fri, 30 Jan 2004 15:17:11 +0000 (UTC)
Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:
> http://www.s2a.dk/articles_add.asp?catid=2
>
> ^ der er et eks. tror dog man skal v_re logget ind for at se det.
>
> S_ derfor PR_VER jeg at forklare hvad jeg mener..
>
> 1) Man kan bruge replace koden men hvordan ?
>
> det skal v_re s_dan s_ text det bliver bare normalt,
>
> og koden bliver indrammet i en box (<td>)..
>
> Feks.
>
> $her = '
Kode
<? echo"ja" ?>
'

> (text)Dette er et eks. p_ en php artikel

Kode
*/ <? echo"hej"; ?> /*
*/</td>

> Det var s_ metoden med hej funktionen ?
>
> Mvh Mike

replace
Kode
replace
tag det som er imellem og highlight via highlight_string
http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-string.php

så bliver det vist ikke meget kønnere. ovenstående link har også
eksempler på hvordan man kan nummerere koden og lave funktionsnavne til
links til php.net osv. osv.

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Mike Toxværd

Dato : 30-01-04 20:20

Kim Schulz wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> så bliver det vist ikke meget kønnere. ovenstående link har også
> eksempler på hvordan man kan nummerere koden og lave funktionsnavne til

Hej igen..

- Hvad præcis er highligt ?

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 30-01-04 21:27

Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:

> - Hvad præcis er highligt ?

Taget fra det link, Kim postede:

"The highlight_string() function outputs a syntax highlighted version of str
using the colors defined in the built-in syntax highlighter for PHP."

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs