Sessions i PHP
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 26-01-04 19:32

Hejsa,

Jeg har problemer med at køre sessions på mit system.
Windows XP, Apache webserver, MySQL database, PHP v4.3.4

Fortolkeren af PHP virker, men når jeg kører en session_start() for jeg
følgende fejl:

Warning: session_start(): open(/tmp
\sess_c0fc1a8bad9b3f8ff6ac988c5437621d, O_RDWR) failed: No such file or
directory (2) in C:\Apache2\htdocs\login.php on line 2

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify
that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in
Unknown on line 0

Nu er mit gæt at session.save_path er sat forkert/slet ikke sat, men hvad
skal den være?
Eller er der noget andet galt?

Med venlig hilsen
Kristian Jensen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 26-01-04 19:54

Kristian Skriver Jensen wrote:

> [...]
>
> Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please
> verify that the current setting of session.save_path is correct

Du har fuldkommen ret i at den er sat forkert, da "/tmp" sandsynligvis ikke
findes på dit system. Der er ikke nogen "rigtig" værdi for
session.save_path - bare sørg for, at det er et bibliotek, der findes.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs