Kalender
Fra : Lars Olesen

Dato : 24-01-04 20:32

Jeg sidder og slås lidt med en kalender - og jeg har gjort mig følgende
tanker:

Det burde ikke være nødvendigt at have en todo liste og en kalender som
noget separat. Det bør laves sammen efter min mening, så vi siger
kalenderen egentlig bliver en udvidet todo-liste.

Brugeren indtaster så noget, vedkommende skal gøre. Sammen med
indtastningen indtaster man en dato og et tidsrum, hvis det er
nødvendigt. Ellers efterlader man felterne blanke.

Til tabellen skal jeg altså bruge følgende:
id | created | modified | subject | text | datestart |dateend | user_id

Lyder det ikke meget fornuftigt?

Selve forsiden af kalenderen skal så vise de næste punkter på kalenderen:

Kalender
25. januar Skrive speciale 12-14
26. januar Skrive speciale 12.15-13.15
27. januar Skrive speciale 12-18

Todo
Et eller andet
Et eller andet andet

Lyder det helt tosset?

Jeg skal naturligvis have lov til at oprette, ændre og slette punkter i
kalenderen.

Hvad siger du - virker det nogenlunde intelligent eller har jeg glemt at
tænke på noget?
--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk

Fra : Michael Dahl

Dato : 01-02-04 22:24

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kalenderen.
>
> Hvad siger du - virker det nogenlunde intelligent eller har jeg glemt at
Nej det lyder ikke meget dumt, men der er måske en lille ting.
Hvis det er en todo list, bør man så ikke kun afmarkerer om man har gjort
det ens "todo" sagde? Sådan at den enten vises som
Todo:
Et eller andet [completed]
Et eller andet andet

Eller i det hele tager fjernes fra listen.
Nu ved jeg ikke hvad dette ToDo liste er til, men hvis de forskellige ting
man have i listen, var forholdsvis store ting,
kunne man vælge at lave en option der hed [working on it].

Todo:
Et eller andet [completed]
Et eller andet andet [Working on it]
JA noget

Eller måske hvis det var endnu større ToDo's at få muligheden for at
indtaste/opdaterer hvor langt man var i procent eller lign.

Det er lidt svært at give helt respons, når jeg ikke ved hvad det er til.
Men hvis det nu er endnu større ting, med rigtigt mange ting på sin todo
list,
kunne man måske ønske at kunne grupperer sine todo's?

Håber du kan bruge det til noget!

mvh
Michael Dahl // theProphecy