FTP fra lokal PC til Server
Fra : Henrik Bank

Dato : 21-01-04 22:23

Hej

Jeg har en PHP fil www.mitdomæne.dk/ftp.php som modtager en fil fra en form
og ftp'er den til fx. www.mitdomæne.dk/filer/

Jeg har 2-3 spørgsmål:
1. Jeg vil gerne have at filnavnet forbliver den samme på serveren som
lokalt - men i mit nuværende script skal jeg skrive et filnavn - kan man
ikke overføre filnavnet automatisk?

2. Jeg vil gerne kunne lave FTP til et andet domæne fra min side. Dvs. Via
www.mitdomæne.dk/ftp.php , lokalfil via form uploades til
www.ikkemitdomæne.dk/filer. Mit nuværende script melder fejl (jeg har
ftp-adgang)
2a. Såfremt det kan lade sig gøre - kan det så også lade sig gøre uden
brugernavn og password (hvis destinationsmappen har skrivetilladelser)?

Mvh
Henrik Bank

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 22-01-04 11:35

Henrik Bank <henrik@boogii.dk> wrote:

> Jeg har 2-3 spørgsmål:
> 1. Jeg vil gerne have at filnavnet forbliver den samme på serveren som
> lokalt - men i mit nuværende script skal jeg skrive et filnavn - kan
> man ikke overføre filnavnet automatisk?

Filnavnet ligger i variablen $_FILES['userfile']['name'], hvis feltet i
formen, hvor filen bliver valgt hedder userfile
(http://dk2.php.net/manual/en/features.file-upload.php).

> 2. Jeg vil gerne kunne lave FTP til et andet domæne fra min side.
> [...]

Jeg ved ikke hvordan dit nuværende script ser ud, så det er svært at sige,
hvad der er galt. Prøv at se nærmere på http://dk2.php.net/ftp.

> 2a. Såfremt det kan lade sig gøre - kan det så også lade sig gøre uden
> brugernavn og password (hvis destinationsmappen har
> skrivetilladelser)?

Hvis FTP-serveren tillader anonyme logins, skulle der, så vidt jeg kan se,
ikke være nogle problemer, men jeg er ikke ekspert på området.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs