mail() med vedhæftet pdf-fil
Fra : J. Nielsen

Dato : 20-01-04 23:08

Hej!

Jeg vil gerne sende en mail vha. mail()-funktionen.

I den pågældende mail, skal der vedhæftes en pdf-fil. Jeg har forsøgt mig
med nogle eksempler, jeg har fundet på php.net, men de virker ikke. Jeg får
godt nok vedhæftet en fil, men Acrobat Reader påstår, at den er korrupt

Her er koden, jeg har forsøgt mig med:

=== K O D E = = S T A R T ===

function xmail($email_address,$email_from,$subject,$msg,$attach_filepath) {
$b = 0;
$mail_attached = "";
$boundary = md5(uniqid(time(),1))."_xmail";
if (count($attach_filepath)>0) {
for ($a=0;$a<count($attach_filepath);$a++) {
if ($fp = fopen($attach_filepath[$a],"rb")) {
$file_name = basename($attach_filepath[$a]);
$content[$b] = fread($fp,filesize($attach_filepath[$a]));
$mail_attached .= "--".$boundary."\r\n"
$b++;
fclose($fp);
} else {
echo "NEIN";
}
}
$mail_attached .= "--".$boundary." \r\n";
$add_header ="MIME-Version: 1.0\r\nContent-Type: multipart/mixed;
boundary=\"$boundary\"";
$mail_content = "--".$boundary."\r\n"
. $msg."\r\n\r\n".$mail_attached;
return mail($email_address,$subject,$mail_content,"From:
".$email_from."\r\n".$add_header);
} else {
return mail($email_address,$subject,$msg,"From: ".$email_from);
}
}

$message = "Moin!\n";
$attach_filepath[0] = "../download/fil.pdf";
xmail("mail@jbro.dk",nyrup@a.dk,"Xmail",$message,$attach_filepath);

=== K O D E = = S L U T ===

Er der nogen, der kan se en fejl?
Er der nogen, der har fået d.o. eller noget lignende til at virke, så er jeg
meget interesseret i noget input.

Med venlig hilsen

Jakob B. N.
Aalborg

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-01-04 23:10

J. Nielsen uttered:
> [...]
> forsøgt mig med nogle eksempler, jeg har fundet på php.net, men de
> virker ikke. Jeg får godt nok vedhæftet en fil, men Acrobat Reader

Og du har selvfølgelig testet filen - fx ved at gemme den på serveren
og downloade den - så du er sikker på at det er mail()-funktionen den
er gal med?

\\kristian
--
Dyslexics of the world, untie!

Fra : J. Nielsen

Dato : 22-01-04 21:37

> Og du har selvfølgelig testet filen - fx ved at gemme den på serveren
> og downloade den - så du er sikker på at det er mail()-funktionen den
> er gal med?

Naturligvis,

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-04 23:19

On Tue, 20 Jan 2004 23:07:52 +0100, "J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk>
wrote:

Prøv at rette image/jpeg til application/pdf

>Er der nogen, der har fået d.o. eller noget lignende til at virke, så er jeg
>meget interesseret i noget input.

Der findes vist PEAR-klasser til formålet. Jeg har også i al
beskedenhed lavet en klasse til at attache filer:
http://wholemail.ter.dk/

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: i gang (og ikke igang)

Fra : J. Nielsen

Dato : 22-01-04 21:47

Hej Peter!

Tak for dit svar.

> Prøv at rette image/jpeg til application/pdf

Det har jeg prøvet, og det gav desværre ikke den ønskede efftekt.

> Der findes vist PEAR-klasser til formålet. Jeg har også i al
> beskedenhed lavet en klasse til at attache filer:
> http://wholemail.ter.dk/

Jeg har forsøgt mig med den klasse, som du har skrevet. Jeg har fået det til
at køre, så jeg kan afsende emails, men det lykkes heller ikke her med min
pdf-fil.

Filen på serveren (som pt. er min stationære PC) fylder 6983 bytes, men når
jeg modtager den som attachment og gemmer den på disken, så er den nede på
6975 bytes.

Der er altså forsvundet 8 bytes, og nu siger Acrobat Reader, at filen er
korrupt (!).

Hvad går der galt?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-04 00:12

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
får
> godt nok vedhæftet en fil, men Acrobat Reader påstår, at den er korrupt

Jeg har et skrabet, men overskueligt eksempel liggende på
http://delfs.dk/tricks.attachments.php. Jeg må indrømme at jeg ikke kan
huske at have testet det med en pdf-fil - men jeg kan ikke se hvorfor det
ikke skulle virke ganske glimragende så du kunne give den en chance:)

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 21-01-04 00:37

J. Nielsen wrote:

> [...]
> godt nok vedhæftet en fil, men Acrobat Reader påstår, at den er korrupt

Det kan også skyldes, at den sti til filen, du angiver er forkert.
Prøv evt. at teste dette med getcwd() (get current working dir)
sammenholdt med din angivne sti.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk