nybegynder
Fra : andy

Dato : 17-01-04 15:40

Hej jeg vil lige tilade mig at stille en række dumme spørgsmål, men jeg
ved ikke så meget om php.
Førdst så vil jeg høre om jeg kan bruge emacs/vi/nano til at skrive php
i. og det andet er om der er nogen steder hvor jeg kan læse op php
eventuel en bog, gerne ikke for svær i starten. Jeg kender intet til php
men en del til html, og jeg regner ikke med at det ligner hianden på
nogen måde.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-01-04 15:01

andy wrote:
> [...]
> eventuel en bog, gerne ikke for svær i starten. Jeg kender intet til php
> men en del til html, og jeg regner ikke med at det ligner hianden på

Jeg svarer lige i rækkefølge:

1) PHP kode er ren tekst, og du kan bruge lige præcis den editor, du
ønsker. Mange editors understøtter også syntax highlightning for sproget.

2) Jeg har ikke selv læst bøger om PHP, men du kan finde links til
hjemmesider om emnet her: http://php-faq.dk/index.php?faq=3

3) PHP er et programmeringssprog (eller scriptsprog), hvorimod HTML kun
kan definere layout m.m.

Mvh
Tonni

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 18-01-04 17:51

Tonni Aagesen wrote:
> Jeg svarer lige i rækkefølge:

Og jeg supplerer.

> 1) PHP kode er ren tekst, og du kan bruge lige præcis den editor, du
> ønsker. Mange editors understøtter også syntax highlightning for sproget.

Deriblandt vi og emacs. Så vidt jeg ved gør nano ikke.

> 3) PHP er et programmeringssprog (eller scriptsprog), hvorimod HTML kun
> kan definere layout m.m.

Men det er en meget stor fordel at kende HTML godt før man begynder på PHP.

mvh Andreas

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-01-04 09:24

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Så vidt jeg ved gør nano ikke.

Næppe :)

> Men det er en meget stor fordel at kende HTML godt før man begynder på PHP.

PHP kan sagtens bruges til andet end HTML og hjemmesider.

Mvh
Tonni

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 19-01-04 14:02

Tonni Aagesen wrote:

> PHP kan sagtens bruges til andet end HTML og hjemmesider.

Ja, jeg skulle selvfølgelig have skrevet "... før man begynder at bruge
PHP til at lave HTML."