bruge INCLUDE for at undgå frames: hvordan~
Fra : Erik R.N.

Dato : 16-01-04 19:18

Hej
Jeg har nogle sider på mit site der bruger frames til header, links i venstre side
og et body.
Så kommer søgemaskinerne og fanger "body"-siden
Jeg er nok lidt tung i det; men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave en
php-side der bruger INCLUDE.
Hvordan får jeg placeret f.eks. "include (header.php)" og "include (links.php)" på
det rette sted og forankrede, så det kun er body-siden der kan rulles op og ned?
Se venligst www-nogn-dk/DB7/hirtzholm_2.htm

--
Erik R. N.

Fra : Bjarne

Dato : 16-01-04 20:06

On Fri, 16 Jan 2004 19:18:23 +0100, Erik R.N. wrote:

> [...]
> Hvordan får jeg placeret f.eks. "include (header.php)" og "include
> (links.php)" på det rette sted og forankrede, så det kun er body-siden

Hvis det er dét, du vil opnå, så slipper du ikke udenom at bruge
frames, eller evt. <iframe>. Include() kan ikke lave scrollbars eller
lignende, det eneste den gør er at inkludere indholdet af filen på det
sted hvor funktionen kaldes.

--
/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : FS

Dato : 17-01-04 10:52

On Fri, 16 Jan 2004 20:06:08 +0100, Bjarne <spam@spaceball.dk> wrote:

> [...]
>frames, eller evt. <iframe>. Include() kan ikke lave scrollbars eller
>lignende, det eneste den gør er at inkludere indholdet af filen på det

Det kan godt lade sig gøre
Du kan placere din "body"-del i en div som tilføjes styles, specielt
er det overflow: scroll, der tilføjer scroll-bars til div'en.
Her er et eksempel på noget css jeg bruger i den forbindelse - jeg har
ikke tjekket det særligt meget så du må selv slette eller tilføje, men
du skulle være et ok udgangspunkt.
Du skal være opmærksom på at IE og mozilla opfører sig meget
forskelligt specielt mht overflow - så test grundigt.

..lmain {
   position: relative;
   background-color: #FBFBFB;
   float: none;