forskellige domæner og classes
Fra : Gitte Halskou

Dato : 13-01-04 16:55

Hej

Er det muligt at kalde klasser, der findes på et domæne, fra et andet domæne
???

Jeg synes jeg har problemer med at få fat i disse klasser.

På forhånd tak.

mvh
Gitte Halskou
Boogii

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-01-04 18:29

On Tue, 13 Jan 2004 16:55:28 +0100, Gitte Halskou wrote:

> Hej
>
> Er det muligt at kalde klasser, der findes på et domæne, fra et andet
> domæne ???
>
> Jeg synes jeg har problemer med at få fat i disse klasser.

Nej - da PHP fortolkes når det sendes gennemwebserveren. Derfor kan du
kun inkludere classes via filsystemet (eller ligende).

mvh
johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 13-01-04 18:31

Gitte Halskou wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at kalde klasser, der findes på et domæne, fra et andet domæne
> ???

Hvis du har include()/require()'et klasserne i dit script(og bruger
>php4.3) så ja - Men husk at hvis dine klasser på det andet domæne
ligger som .php filer der bliver udført på det andet domæne, så
inkluderer du i virkeligheden bare en tom fil, og dine klasser findes
altså ikke.. dvs. hvis du skal inkludere fra en remote host, så skal du
altså kunne se kildekoden, hvis du prøver at åbne klasse-filen i din
browser.

Derudover synes jeg umiddelbart det lyder som en rigtig dårlig ide(også
for performance) at skulle hente klassen over nettet hver eneste gang du
skal bruge den.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Gitte Halskou

Dato : 13-01-04 20:43

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Derudover synes jeg umiddelbart det lyder som en rigtig dårlig ide(også
> for performance) at skulle hente klassen over nettet hver eneste gang du

Hej igen

Hvis det skal laves på denne måde kan jeg godt se det ikke er så smart.
Ideen bag det er at jeg søger en måde hvorpåman kan beskytte sin koden hvis
der nu eksempelvis skulle være andre end mig der ville benytte sig af det.
Har du nogle forslag til hvordan dette kunne lade sig gøre ???

/Gitte

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-04 22:55

Gitte Halskou skrev:

>Ideen bag det er at jeg søger en måde hvorpåman kan beskytte sin koden hvis
>der nu eksempelvis skulle være andre end mig der ville benytte sig af det.

PHP kan jo ikke aflæses i en browser. Der ser man kun output
derfra så PHP er faktisk født beskyttet.

Du kan jo prøve om du kan aflure noget PHP-kode på et af de
domæner jeg reklamerer for i min signatur.

--
Bertel

Fra : Gitte Halskou

Dato : 14-01-04 08:30

> [...]
> derfra så PHP er faktisk født beskyttet.
>
> Du kan jo prøve om du kan aflure noget PHP-kode på et af de
> domæner jeg reklamerer for i min signatur.

Hej igen

Det er jeg godt klar over. Det jeg mener er, at jeg gerne vil beskytte det i
forhold til andre der har ftp adgang til et site.
Derfor vil jeg gerne har min kode til at være på et eksternt domæne i
forhold til brugeren.

/Gitte Halskou

Fra : Dennis Newel

Dato : 14-01-04 09:31

Gitte Halskou wrote:
> Det er jeg godt klar over. Det jeg mener er, at jeg gerne vil beskytte det i
> forhold til andre der har ftp adgang til et site.

prøv at se på nogle af de "compilere" der findes til php. Jeg har ikke
selv prøvet nogle af dem, men har hørt om andre der bruger dem til at
beskytte ders kode.
Det jeg lige kunne finde på google, var:
http://www.icewalkers.com/Linux/Software/517740/Encoder4PHP.html
og dette søgeresultat:
http://vivisimo.com/search?query=php+compiler&se=Yahoo%2CMSN%2CFast%2CNetscape%2CWiseNut%2CLooksmart

...håber du kan bruge det til noget :)

./Dennis

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 14-01-04 10:54

> [...]
> i forhold til andre der har ftp adgang til et site.
> Derfor vil jeg gerne har min kode til at være på et eksternt domæne i

Jeg har selv haft gode erfaringer med ioncube (www.ioncube.com , måske??).
Den koster godt nok penge, men mand hvor det bvare virker.
Den compilerer din phpkode til dens egne binære format som der så skal en
fortolker til at eksekvere.
"Nårh, ja". Siger du så. "Kan man så ikke bare ftå-gette fortolkeren også?".
Jo. Vist kan man det, men IonCuba kan låse en binær fil til et bestemt
domæne også, lade den binære udløbe efter x dage/måneder/år, etc.

Morten

--
Dagens undskyldning: "telnet: Unable to connect to remote host: Connection
refused"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-01-04 11:09

Gitte Halskou skrev:

>Det er jeg godt klar over. Det jeg mener er, at jeg gerne vil beskytte det i
>forhold til andre der har ftp adgang til et site.

Deler du dit site med andre - altså samme brugernavn og
adgangskode?

Hvis ikke du gør det, så er det et fåtal af folk der kan få
adgang til dine filer, og de må formodes at kunne administrere at
de har adgang til ting som de ikke må se, for det skal en admin
kunne.

--
Bertel