Radio valg fra database
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 05-02-04 12:16

Hej

Jeg har en form som henter en masse felter fra en database. Denne
form skal jeg bruge til at rette i den record som bliver hentet
fra databasen.

Det går også vældig godt med alle tekst felterne og med memo
felter, men hvordan for jeg den til at sætte den rigtige
markering i radiofelter?

Jeg har en ja / nej mulighed. Den skal så hente det svar som står
i den hentede record i databasen, men hvordan ..... ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 12:39

Henrik Nygaard skrev:

> Det går også vældig godt med alle tekst felterne og med memo
> felter, men hvordan for jeg den til at sætte den rigtige
> markering i radiofelter?

Ved at sammenligne din databaseværdi med værdien i option-
elementet. Hvis dine radioknapper er defineret direkte på siden kan
du gøre som her:

<label for="radioJa">Ja</label>
<input type="radio" name="radio" id="radioJa" value="1"
<% If rs("janejfelt") = 1 Then %>checked="checked"<% End If %>
/>

<label for="radioNej">Nej</label>
<input type="radio" name="radio" id="radioNej" value="0"
<% If rs("janejfelt") = 1 Then %>checked="checked"<% End If %>
/>

(ovenstående er xhtml-syntaks - hvis du vil have normal html, skal
du bare skrive checked i stedet for checked="checked", samt fjerne
den sidste skråstreg i input-elementerne)

Hvis dine radioknapper opbygges med en tabel som kilde, er
principet det samme - her skal du bare sammenligne værdien fra to
postsæt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen