Problemer med css!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 04-02-04 18:11

Hejsa...
Jeg har lidt problemer med den hjemmeside jeg er ved at lave. Det er den
første hjemmeside som jeg opbygger i css så er ikke så hård til det endnu.
Det er min scroll i siden den er gal med. Jeg kan ikke få den til at blive i
min content. Den går helt op til toppen og helt ned til bunden så den ikke
se så fed ud.
Håber i kan hjælpe med det problem.
Ex: http://jdi.grineflippet.dk/produkter.asp
Her er følgende css kode:
body {
width:660px;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
margin-top:0px;
margin-bottom:0px;
background-color: #FAE9F6;
text-align:center;
}
#top {
position:absolute;
width:660px;
height: 110px;
}
#menu {
position:absolute;
padding-top: 4px;
padding-left:30px;
background:url("images/site/menu.gif");
top:110px;
height:28px;
width:660px;
}
#content {
padding-top: 138px;
margin-bottom: -20px;
background-color:white;
width:660px;
height:100%;
padding-left:8px;
padding-right:8px;
padding-bottom:20px;
overflow: auto;
}
#left {
position:absolute;
top:0px;
width:5px;
height:100%;
background:url("images/site/pattern.gif");
}
#right {
position:absolute;
margin-left:655px;
background:url("images/site/bund.gif");
width:650px;
height:20px;
}

Mvh Thomas

Fra : Christian

Dato : 04-02-04 19:19

Thomas Brejner wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> min content. Den går helt op til toppen og helt ned til bunden så den ikke

Prøv at øge padding-right.

Nyhedsgrupper er ikke gode til kode, de er lettere hvis du bare giver os linket
derfra skal vi nok finde dit CSS.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Brejner

Dato : 04-02-04 19:37

> Prøv at øge padding-right.
Hmm hvis jeg øger i right ja så kommer jeg til at se scroll baren i siden.
Men den er stadig væk i toppen og bunden.
> Nyhedsgrupper er ikke gode til kode, de er lettere hvis du bare giver os
linket
> derfra skal vi nok finde dit CSS.
Oki skal jeg nok huske... :)

Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 22:14

Thomas Brejner skrev:

> [...]
> Det er den første hjemmeside som jeg opbygger i css så er ikke
> så hård til det endnu. Det er min scroll i siden den er gal

Det er ikke det eneste problem. Har du set siden i andre browsere
end IE?

Prøv at starte med at validere din side.
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-04 22:35

"Thomas Brejner" <Brejner@GrineFlippet.invalid> skrev

> Håber i kan hjælpe med det problem.
> Ex: http://jdi.grineflippet.dk/produkter.asp

Du kunne starte med at sætte en DTD og en tegnsætdefinition på siden

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp#basal

.... og derefter køre siden gennem en validator.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/valid.asp

Siden ser højst mystisk ud i Mozilla.

I Internet Explorer har du pillet ved scrollbarens udseende. Den er en del
af brugerens browser og ikke en del af din side. Så hold venligst nallerne
væk derfra.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Thomas Brejner

Dato : 05-02-04 17:27

> ... og derefter køre siden gennem en validator.
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/valid.asp

Jeg har kørt sidens css igennem denne validator
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
og der var der ingen fejl eller noget

> Siden ser højst mystisk ud i Mozilla.

Ja kan godt se den er gal i den browser.

> I Internet Explorer har du pillet ved scrollbarens udseende. Den er en del
> af brugerens browser og ikke en del af din side. Så hold venligst nallerne
> væk derfra.

Hmm skal jeg så bare have standard scroll? Eller kan man lave den om på
anden måde. Ser lidt kedelig ud som standard

Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 22:16

Thomas Brejner skrev:

> Jeg har kørt sidens css igennem denne validator
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/
> og der var der ingen fejl eller noget

Der er ikke nogen betydende fejl tilbage (du har rettet noget siden
sidst), men der er dog stadig fejl på grund af din scrollbar-
farvning:

<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fjdi.grineflippet.dk%2Fprodukter.asp&warning=1&profile=css2&usermedium=all>

> Ja kan godt se den er gal i den browser.

Det er blevet en del bedre end sidst, men der er stadig noget galt.
Start med at fjerne margin-top: 111px fra #menu - så bliver det
meget bedre. Hvis du så også sætter lidt venstre-padding på den div
der er inde i menuen, begynder det for alvor at ligne noget.

> Hmm skal jeg så bare have standard scroll?

Det er - heldigvis - den eneste mulighed i min browser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 05-02-04 22:57

> Der er ikke nogen betydende fejl tilbage (du har rettet noget siden
> sidst), men der er dog stadig fejl på grund af din scrollbar-
> farvning:
Puha så har jeg fået rettet "meget" og har set at den ser meget bedre ud i
både IE, Mozilla og opera, så det er da store fremskridt. Det er jo den
første side jeg har lavet med css og har egentlig aldrig rigtig valideret
mine sider. Men som i kan se den nu så vil jeg gerne have at den går helt
ned til bunden altså har 100% i height, men virker ikke helt. Kan være i kan
hjælpe med det.
Linket er som før: www.jdi.grineflippet.dk

Mvh Thomas