DIV problem i en <A HREF...
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-02-04 13:18

Hej.

På siden <http://web18368.talkactive04.net/brinch/test.asp> kan i se 2
menupunkter i menuen til venstre.

Problemet er at menupunkt nummer 1 virker som det skal, men den kan
ikke validere da jeg har en <DIV> inde i en <A href....

Menupunkt 2 validerer korrekt men her går den ikke helt ud til
kanterne som på menupunkt 1.

Hvad gør jeg for at få det til at se ud som menupunkt 1 og samtidig
validere?

I kan se valideringen her:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fweb18368.talkactive04.net%2Fbrinch%2Ftest.asp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29>

Mvh. Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 13:29

Brian B. Christensen skrev:

> Problemet er at menupunkt nummer 1 virker som det skal,

Har du set siden med andet end IE? Menupunkt 1 virker ret dårligt i
Mozilla - når man holder musen over menupunktet ser det ud som om
det har fået et epilleptisk anfald!

> Menupunkt 2 validerer korrekt men her går den ikke helt ud til
> kanterne som på menupunkt 1.

Sæt blokvisning på dine links:

a.lnk2{ display: block; }

I samme omgang bør du ændre margen-indstillingerne for den
omgivende div til padding. Som det er nu, flyder menupunkterne ud
af boksen i Mozilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-02-04 14:02

On Wed, 04 Feb 2004 13:28:36 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Har du set siden med andet end IE? Menupunkt 1 virker ret dårligt i
>Mozilla - når man holder musen over menupunktet ser det ud som om
>det har fået et epilleptisk anfald!

Indrømmet, det havde jeg ikke.

>Sæt blokvisning på dine links:
>
>a.lnk2{ display: block; }

Tak, så ser det bedre ud.

>I samme omgang bør du ændre margen-indstillingerne for den
>omgivende div til padding. Som det er nu, flyder menupunkterne ud
>af boksen i Mozilla.

Det kan jeg så til gengæld ikke få til at virke. Min div (hedder
header i stylesheetet) er sat til 100% og jeg har prøvet at rette til
padding uden held. Det er stadig kun i Mozilla det går galt.

Mvh. Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 14:18

Brian B. Christensen skrev:

> Det kan jeg så til gengæld ikke få til at virke. Min div
> (hedder header i stylesheetet) er sat til 100%

Fjern de 100% - så virker det fint. Når du sætter 100% samt
ekstra padding bliver den totale bredde mere end 100%.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-02-04 14:21

On Wed, 04 Feb 2004 14:18:18 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Fjern de 100% - så virker det fint. Når du sætter 100% samt
>ekstra padding bliver den totale bredde mere end 100%.

Yes! tusind tak endnu engang.

Mvh. Brian