ASP og websites
Fra : Steen M.

Dato : 22-04-01 15:48

Er det normalt at kunne anvende ASP på de web-hoteller der udbyder,
eller er det noget jeg ekstra skal have mulighed for ?

Serveren skulle være en UNIX, har det noget med det at gøre......

På mit site har jeg fået oplyst, at der kan anvende PHP 3 og 4 , kan
det på nogen måde erstatte ASP eller "gøre de samme ting " - min
uvidenhed er meget stor på dette område ......( som sikker allerede er
gået op for de fleste )

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 22-04-01 16:03

> Er det normalt at kunne anvende ASP på de web-hoteller der udbyder,
> eller er det noget jeg ekstra skal have mulighed for ?

Forstår ikke lige hvad du mener

> Serveren skulle være en UNIX, har det noget med det at gøre......

UNIX og ASP kan lade sig gøre, men de er ikke noget særlig pænt par efter
min mening.

> [...]
> det på nogen måde erstatte ASP eller "gøre de samme ting " - min
> uvidenhed er meget stor på dette område ......( som sikker allerede er

PHP kan sagtens erstatte ASP, faktisk mener jeg at PHP er at foretrække da
det er en veldefineret åben standard og kan afvikles på alle store server
platforme.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Anders Johannsen

Dato : 23-04-01 10:34

> PHP kan sagtens erstatte ASP, faktisk mener jeg at PHP er at foretrække da
> det er en veldefineret åben standard [...]

PHP bygger svjv. ikke på nogen standarder. Men du tænker måske på noget
andet?

/A

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 23-04-01 10:53

> PHP bygger svjv. ikke på nogen standarder. Men du tænker måske på noget
> andet?

Ja det har du vist ret i, men min pointe var at PHP let kan afvikles på
langt de fleste serverplatforme.

Fra : Mickey

Dato : 22-04-01 15:55

"Steen M." <sfm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det normalt at kunne anvende ASP på de web-hoteller der udbyder,
> eller er det noget jeg ekstra skal have mulighed for ?

normalt noget der er med på de store NT webhoteller, sjældent på linux

> Serveren skulle være en UNIX, har det noget med det at gøre......

så er der meget meget få der tilbyder ASP

> [...]
> det på nogen måde erstatte ASP eller "gøre de samme ting " - min
> uvidenhed er meget stor på dette område ......( som sikker allerede er

PHP4, kan erstatte ASP 99,9%

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Fra : Morten Winther

Dato : 22-04-01 17:15

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

> PHP4, kan erstatte ASP 99,9%

Hmm, jeg vil nu sige 110 % ....

FUT: dk.snak.religionskrig.asp.vs.php

/ morten

Fra : Mickey

Dato : 22-04-01 17:16

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

> Hmm, jeg vil nu sige 110 % ....

enig - man får imho mere i PHP, men der er vel ASP specifikke funktioner der
ikke lige kan klares med PHP ? (har PHP support for access databaser ?)

> FUT: dk.snak.religionskrig.asp.vs.php

fed gruppe *G*

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 22-04-01 17:54

On Sun, 22 Apr 2001 18:16:20 +0200, Mickey wrote:

> (har PHP support for access databaser ?)

Ja. Om ikke andet, så via ODBC.

--
Søren O.

If idiots could fly, IRC would be an airport

Fra : Mickey

Dato : 22-04-01 17:57

"Søren Boll Overgaard" <boll@fw1.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Om ikke andet, så via ODBC.

okay, jeg gir mig - PHP kan overtage 120% for ASP *G* (skal lige siges, at
jeg ved minus om ASP *SSS*)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-04-01 18:48

On 22 Apr 2001 16:53:54 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Ja. Om ikke andet, så via ODBC.

Er ODBC ikke en MS ting?

Jeg overvejer et webhotel hos dht.dk, som siger, at de godt kan
installere mig på en NT, men at deres Unix-løsninger er bedre (de
mener formentlig mere stabile?). Og det er jo et væsentligt argument.

Jeg administrerer i øjeblikket 2 domains med ASP, men har ikke det
vilde imod at lære PHP i stedet. Derimod generer det mig mere, hvis
jeg ikke umiddelbart kan bruge data fra MS Access, da det er
platformen i "kontor-sammenhæng".

Findes der en enkel løsning på det problem - altså MS Access på
kontor-PC'en og MySQL på web?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-04-01 19:12

Jørn Andersen skrev:

> Findes der en enkel løsning på det problem - altså MS Access på
> kontor-PC'en og MySQL på web?

Næ.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mickey

Dato : 22-04-01 21:13

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Næ.

man må da ku lave det om på en eller anden måde...
- eller gå over til at bruge StarOffice, det kan i hvert fald gemme i noget
SQL format svjv...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-04-01 21:32

Mickey skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
> meddelelse news:9bv6s6$2nc$1@news.cybercity.dk...

> man må da ku lave det om på en eller anden måde...

Klart, men han søgte en enkel løsning, og den ved jeg af erfaring ikke
findes.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-04-01 22:09

On Sun, 22 Apr 2001 22:31:56 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Klart, men han søgte en enkel løsning, og den ved jeg af erfaring ikke
>findes.

OK, hvad er så den knapt så enkle?
Findes der fx konverteringsprogrammer, som kan konvertere fra MS
Access til MySQL og/eller omvendt?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-04-01 16:52

Jørn Andersen skrev:

> OK, hvad er så den knapt så enkle?

Få Access til at eksportere tabellerne som en kommasepareret fil. Den
kan MySQL så læse.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Ghashûl

Dato : 23-04-01 18:37

On Mon, 23 Apr 2001 17:51:36 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Få Access til at eksportere tabellerne som en kommasepareret fil. Den
>kan MySQL så læse.

Jeg gjorde det da jeg konverterede mit site fra ASP/Access til PHP/MySQL
at jeg installerede MyODBC fra www.mysql.com og så brugte jeg Export To
ODBC (eller lign.) fra Access.
Kørte fino!

Regards Ghashûl
--
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-04-01 23:03

Mickey wrote:

> man må da ku lave det om på en eller anden måde...
> - eller gå over til at bruge StarOffice, det kan i hvert fald gemme i noget
> SQL format svjv...

SQL er ikke et filformat(*), men et sprog. Microsoft Access kan snakke med en
SQL-database, men kan også gemme i sit eget fil-format (ofte kaldet
Access-databaser).
Man kan enten lade Access snakke SQL med MySQL databasen (kræver, at man kan
forbinde til databasen udefra - det kan man normalt ikke på et webhotel) eller
eksportere og importere data til/fra f.eks. en komma-separeret fil.

(*) Ofte vil man kunne få databasen til at danne en SQL-sætning, som hvis man
kører den på en anden SQL-server vil oprette en database magen til den
oprindelige. Gemmer man sådan en SQL-sætning i en (tekst)fil, kan man vel godt
snak om en "SQL-fil".

M.v.h.

Jonathan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-04-01 22:39

> [...]
> platformen i "kontor-sammenhæng".
>
> Findes der en enkel løsning på det problem - altså MS Access på

Der er en beskrivelse af hvordan man eksporterer fra Access til MySQL vha.
ODBC på denne URL, om den virker har jeg ikke testet, men det ser da
interessant ud

http://www.iserver.com/support/virtual/mysql/odbc/

mvh
Flemming

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 22-04-01 23:52

http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-04-01 17:15

Jørn Andersen <jorn.a@email.dk> wrote:
>Findes der en enkel løsning på det problem - altså MS Access på
>kontor-PC'en og MySQL på web?

Ja. Du laver din egen wrapper (eller rettere 2), og så kalder
du dine egne funktioner i stedet for at lade din kode kalde
databasespecifikke funktioner.

Det bør du gøre uanset hvilke database du bruger, så kan du
nemlig altid opgradere til db2, Oracle, Postgresql etc uden at
skulle rode i din kode.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29