Fjerne submit-knap
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 02-02-04 13:59

Jeg har en form med een submit-knap. Der er sådan set ikke nogen
grund til at trykke (med musen) på knappen, da RETUR (på tastaturet)
virker lige så godt i alle de browsere, jeg har testet med (Mozilla,
Opera, Konqueror og IE).

Derfor: Kan jeg ikke bare gøre submit-knappen usynlig?
Hvordan? Er det en dårlig ide?

Teknologi: PHP4, HTML (ingen Javascript).

Mvh.
Morten

--
Running: SuSE Linux 8.2 on i386,
Debian Linux on i386 and Alpha. -o)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-02-04 14:09

Morten Lehrmann wrote:

> [...]
>
> Derfor: Kan jeg ikke bare gøre submit-knappen usynlig?
> Hvordan? Er det en dårlig ide?
>
> Teknologi: PHP4, HTML (ingen Javascript).

Det er en browser behavior at browserne submitter formen, når man
trykker RETUR. Som du ikke med 100% sikkerhed kan vide findes i alle
browsere.
Derfor vil jeg ikke råde dig til at udvære submit knappen.

Men hvis du vil fjerne den så prøv med display:none;

Hintzmann c",)

Fra : G

Dato : 02-02-04 14:10

> [...]
> Opera, Konqueror og IE).
>
> Derfor: Kan jeg ikke bare gøre submit-knappen usynlig?

Jeg synes det generelt vil være en dårlig ide, da det jo ikke er alle
som ved at "Retur" knappen kan bruges til det.
De vil måske samtidig blot blive forvirret over den manglende knap....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 02-02-04 14:10

Morten Lehrmann wrote:
> [...]
> Opera, Konqueror og IE).
>
> Derfor: Kan jeg ikke bare gøre submit-knappen usynlig?

Jeg synes det er en dårlig ide, om ikke andet så fordi der er mange der
bruger musen, og som ikke ved at man kan trykke "Enter", eller ikke vil.
Så hvorfor ikke give folk valgfriheden til at arbejde som de helst vil når
den nu er der ? Det er i hvert fald den måde du får flest tilfredse brugere
på.

Chrisser

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-02-04 23:45

Morten Lehrmann skrev:

> [...]
> Opera, Konqueror og IE).
> Derfor: Kan jeg ikke bare gøre submit-knappen usynlig?

Det er nok en dårlig idé - det virker desuden ikke i tekst-areas. MEN
jeg kan godt følge din pointe - tror du ikke at _mange_ flere ville lære
sig at bruge Enter-tasten hvis der stod [Enter] som value på submit,
eller den sågar lignede en Enter-tast på et tastatur?

mvh

Jesper Brunholm