Skærmopløsning
Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-02-04 14:42

Hej derude...

Findes der en form for et script der gør såden, at den sætter et
bestemt billede ind på hjemmesiden, alt efter hvilken
skærmopløsning den besøgende bruger. Altså så man kan have 3
overskrifter f. eks. en der passer til 800x600, 1024x768 og en
eller anden større opløsning.

Det er nemlig ikke pænt med sådan et lille bitte logo der passer
til en 800x600 hvis man ser det med en 1600xet eller andet. Så er
der alt for meget luft. Og omvendt duer det jo heller ikke. Man
kan jo ikke lave et logo der passer til en stor opløsning, og så
ser man det med en 800x600, for skal der nemlig scrolles.

Håber I forstår?`

Jeg har også adgang til PHP og MySQL, hvis det skulle være.

Tak for hjælpen

Mvh. Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-02-04 15:21

Lasse Jensen <lassejensen1@ofir.dk> wrote:
> [...]
> skærmopløsning den besøgende bruger. Altså så man kan have 3
> overskrifter f. eks. en der passer til 800x600, 1024x768 og en

Det er vist ikke svært, men er du sikker på at du vil det?
http://www.html.dk/artikler/00025/

Skærmopløsning har intet at gøre med browservinduets størrelse.

Det kan laves med javascript, men det er i d.e.i.w.h.clientside
eksperterne sidder. Det kan sikkert også laves med PHP, eksperterne
sidder i d.e.i.w.s.php

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-02-04 15:49

Det kunne du formentlig gøre med lidt javascript. Men problemet er nu
ikke så stort. Det er sjældent at folk med høje opløsninger har
browseren maximeret.
Så hvis du endelig vil spilde tiden på dette så husk at det er
browserens størrelse du skal gå efter og ikke skærmens opløsning.

Fra : Lobais

Dato : 02-02-04 14:37

Sun, 01 Feb 2004 13:41:35 +0000. skrev Lasse Jensen:

> Håber I forstår?`
Lige som der er nogle designs der passer lidt dårligere til css end til
table. Er der også nogle former for design man simpelthen ikke kan lave
som websider. De kan være enormt flotte, men desværre ikke egnet til
internet browsere.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,