CSS - Begynder spørgsmål.
Fra : SpookiePower

Dato : 29-01-04 13:57

Jeg sidder og leger lidt med CSS for at lære det at kende.
Jeg er så stødt på en ting der under mig meget. Når jeg
i min CSS file vælger en baggrundsfarve for min site, kan
jeg gøre det på to måder -

..body {
background-color: #FFCC66;
}

eller

body {
background-color: #FFCC66;
}

Som i kan se er der kun et punktum til forskel. Men forskellen hos mig
i dreamweaver MX er at uden punktum, så får jeg hele baggrunden
farvet, som den skal, men vælger jeg den med punktum, får jeg kun
den linie farvet som min courser står på...det er da mærkeligt, syntes jeg.

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-01-04 14:08

> .body {
> background-color: #FFCC66;
> }

Betyder reglen gælder for en class (eller selector), og det er kun den,
der farves. Dvs. hvis du har skrevet følgende:

> body {
> background-color: #FFCC66;
> }

Betyder at reglen skal gælde for hele body-tagget, altså:

Så det er slet ikke så mærkeligt.

--
Lars Olesen
<http://www.vih.dk>

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-01-04 15:55

SpookiePower skrev bl.a.:
> [...]
> kun
> den linie farvet som min courser står på...det er da

Prøv at kikke på www.html.dk eller www.hjemmesideskolen.dk der
kan du læer en masse om CSS

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : SpookiePower

Dato : 29-01-04 16:13

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse

> Prøv at kikke på www.html.dk eller www.hjemmesideskolen.dk der
> kan du læer en masse om CSS

Jeg er i fuldgang, men syntes ikke det er så nemt at få styr på.

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-01-04 21:13

SpookiePower skrev bl.a.:
> "Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse

> Jeg er i fuldgang, men syntes ikke det er så nemt at få styr
> på.

Det ville jeg give dig ret i. Jeg syntes også det er svært.

/Lars