Problem med codebase og object
Fra : Kenni Thomsen

Dato : 27-01-04 20:35

Hej

Vidste ikke om dette indlæg skulle komme her eller under
Javascript, håber jeg ramte rigtigt!?

Jeg har to problemer. Bruger IE6 og har java slået til og
installeret.

1. I et HTML dokument vil jeg have loadet en applet. Begge filer
ligger i samme dir. Og koden (som virker) er:

<applet code="MitDir/MitDir2/NogetApplet.class" codebase="../.."
height=150 width = 300>

Hvorfor er det ikke nok at skrive: <applet
code="NogetApplet.class" height=150 width = 300> ?

Jeg har ikke prøvet det på nettet, kan det være derfor?

2. Udskifter jeg applet med object og code="..." med
classid="java:noget.class" (som jeg har fundet i en bog) virker
det ikke?

Hvordan skulle koden så være?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

MVH
Kenni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-04 21:14

Kenni Thomsen skrev:

> Vidste ikke om dette indlæg skulle komme her eller under
> Javascript, håber jeg ramte rigtigt!?

Det er i hvert fald mere rigtigt end javascriptgruppen - java og
javascript er to vidt forskellige ting.

> 1. I et HTML dokument vil jeg have loadet en applet. Begge filer
> ligger i samme dir.

Hvorfor skriver du så

?

> Hvorfor er det ikke nok at skrive: <applet
> code="NogetApplet.class" height=150 width = 300> ?

Default for codebase er samme placering som html-filen. Code-
parameteren fortolkes med udgangspunkt i codebase.

Du kan se definitionen her:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#edef-APPLET>

Samme sted kan du også se at det anbefales at bruge object i
stedet.

> 2. Udskifter jeg applet med object og code="..." med
> classid="java:noget.class" (som jeg har fundet i en bog) virker
> det ikke?

Har du codetype="application/java" ?

Det vil være en stor hjælp hvis du kan give et link til din side.

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 27-01-04 21:46

Hej og tak for den hurtige response.

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvorfor skriver du så

> ?
Ellers virker det ikke, det virker nemlig med den lidt klodsede kode?

Her er 2 links som viser en test af hjemmesiden, de virker ikke? Ikke
i IE6 i hvert fald?
Med object:
http://users.cybercity.dk/~dsl30409/test/StatsUnderskudApplet.html
Med applet:
http://users.cybercity.dk/~dsl30409/test/StatsUnderskudApplet2.html

Jeg skal måske lige nævne at det er første gang jeg laver noget
lignende!

> Har du codetype="application/java" ?

Nej det havde jeg så ikke, men det virker heller ikke med? Jeg laver
nok en ordentlig fejl!?

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 28-01-04 20:37

Hej

Kenni Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Her er 2 links som viser en test af hjemmesiden, de virker ikke? Ikke
> [...]

Har fået det til at virke, java-koden var forkert. Indeholdt linien:
"package EtDir.EtAndetDir;" og det ødelagde det hele. Virker nu som
applet men ikke som object.