min-width / max-width
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-04 16:13

Hej NG

Jeg har kørt et forsøg med min-width og max-width. Tilsyneladende forstår IE
6 ikke en dyt af det. Er det bare sådan eller har jeg lavet noget forkert?

www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minmax.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 16:21

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev :

>Jeg har kørt et forsøg med min-width og max-width. Tilsyneladende forstår IE
>6 ikke en dyt af det. Er det bare sådan eller har jeg lavet noget forkert?

Hvad tror du selv?

Det er selvfølgelig IE, der ikke forstår det.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 27-01-04 16:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvad tror du selv?
>
> Det er selvfølgelig IE, der ikke forstår det.

Blot til info

Et javascript hack til IE, så den forstår max-width
http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/

Hintzmann c",)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-04 21:14

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> skrev

> Blot til info
>
> Et javascript hack til IE, så den forstår max-width
> http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/

Det hack er min IE6 henrivende ligeglad med.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lobais

Dato : 27-01-04 19:41

Tue, 27 Jan 2004 16:20:52 +0100. skrev Knud Gert Ellentoft:

> Hvad tror du selv?
>
> Det er selvfølgelig IE, der ikke forstår det.

Ie forstår det godt, altså hvis man ikke kommer til at skrive max-width,
og altså hvis man ikke kommer til ved en fejl at sætte det på et andet
tag en td.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-04 21:17

Lobais skrev:

> Ie forstår det godt, altså hvis man ikke kommer til at skrive
> max-width,

Hvad skulle man ellers skrive?

<http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html#propdef-max-width>

> og altså hvis man ikke kommer til ved en fejl at
> sætte det på et andet tag en td.

Hvad mener du?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-04 21:50

Erik Ginnerskov skrev:

> Det hack er min IE6 henrivende ligeglad med.

Virker eksemplet her ikke hos dig?

<http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/max_width_final.html>

Virker det i Opera/Mozilla?

Det virker fint her i Mozilla, Opera og IE5.5 + IE6.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-01-04 01:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Virker eksemplet her ikke hos dig?
>
> <http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/max_width_final.html>
>
> Virker det i Opera/Mozilla?

Jo den virker - i alle tre browsere. Forskellen er måske, at det er et
stylesheet i head og jeg havde lavet inline-style? Det må jeg lege videre
med i morgen (senere i dag).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-01-04 17:41

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev

> Jo den virker - i alle tre browsere. Forskellen er måske, at det er et
> stylesheet i head og jeg havde lavet inline-style?

Har nu ændret siden, så OE-hacket ligger i et stylesheet. Det kan dermed
konstateres, at det ikke kan bringes til at virke med inline-css.

www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/maxwidth.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin