Speciel design med css
Fra : Stephan Grooss

Dato : 27-01-04 13:19

Jeg er begyndt at studere css og html en del disse dage, men har
et problem med hensyn til css.

Det der er problemet er at via min css vil jeg gerne have den sat
til at placere forskellige billeder ude på selve html filen sådan
den som normalt abre henter alt info fra css filen...

men hvordan kan jeg sætte et helt stylesheet op i css?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-04 13:25

"Stephan Grooss" <ExPoIsEr@hotmail.com> skrev

> [...]
> den som normalt abre henter alt info fra css filen...
>
> men hvordan kan jeg sætte et helt stylesheet op i css?

Du kan f.eks. gå ind på Hjemmesideskolen og 'stjæle' mit css. Studer det
nøje og se, om ikke du kunne lære et og andet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 13:37

> [...]

>til at placere forskellige billeder ude på selve html filen sådan
>den som normalt abre henter alt info fra css filen...

Du kan kun sætte baggrundsbilleder på siden med css.

Alm. billeder skal indsættes med htmlkode.

Du kan evt. så bruge css til at positionere dem med, men er
normalt ikke altid en god ide.

Eller du kan f.eks. lave en ramme om et billede med css.
--
Knud

Fra : Munk

Dato : 28-01-04 11:32