Netcafé og TDC 2048/512 ADSL Prob
Fra : Nemesis

Dato : 22-04-01 15:14

Hey alle ....

Jeg har nogle bekendte der driver en mindre netcafé med 16 maskiner.
De har en 2048/512 TDC ADSL med SpeedStream 5711 Router.

Det er primært CounterStrike de spiller på caféen ...

Men men men ... De kan ikke koble mere end mellem 4 og 8 maskiner
på af gangen, derefter blir linien så langsom at spillerene falder af
Counterstrike,
og websurfing blir nærmest umulig. De har prøve at skifte Routeren uden
held.

Jeg ved godt ADSL ikke er "løsningen" til netcaféer, men er det her et
resource problem med linien, altså at den slet ikke kan trække 16 maskiner
samtidigt......

Routeren er med lukket konfiguration ...

Nogen forslag til hvad problemet kan være ?

Svar evt. direkte til ssc@albani.dk

S.S.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-04-01 16:22

"Nemesis" <flint@flinten.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle bekendte der driver en mindre netcafé med 16 maskiner.
> De har en 2048/512 TDC ADSL med SpeedStream 5711 Router.
>
> Det er primært CounterStrike de spiller på caféen ...

Er der ikke mulighed for at skrue ned for "max båndbredde" i CS-clienten ?
Det er der i andre spil.
Og 512 i upload, fordelt på 16 clienter....det svarer vel lidt til et 28.8
modem pr client.
Jeg kan godt forstå at det virker "sløvt".

> Jeg ved godt ADSL ikke er "løsningen" til netcaféer, men er det her et
> resource problem med linien, altså at den slet ikke kan trække 16 maskiner
> samtidigt......

Linien fejler sikkert intet....men den har sine begrænsninger.

Mvh HAA.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-04-01 17:04

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Er der ikke mulighed for at skrue ned for "max båndbredde" i
>CS-clienten ? Det er der i andre spil.

Et cs-spil tager sjældent mere end 2-2,5 kb/s

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Troels Müller

Dato : 22-04-01 18:44

inden i CS menuen lige før man connecter til er server kan man vælge sin
hastighed: Her skal man altså ikke sætte alle pc'er til en xDSL forbindelser
så tage de nemlig alle fuld båndbrede, i CS kan man roligt sætte dem til at
køre på 56k forbindelser uden problemer.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-04-01 19:21

"Troels Müller" <troels.m@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> køre på 56k forbindelser uden problemer.

Og den bruger væsentligt mere end 2-2,5 kb/s, hvis det skal være spilbart.

Mvh HAA:

Fra : Troels Müller

Dato : 22-04-01 20:36

men hvis du sætter den til at køre som 56k skuller der altså ingen problemr
være med at køre det ordenligt.

Fra : Michael Jul

Dato : 23-04-01 00:33

Ahmm nu arbejder jeg selv på en netcafe og vi bruger så en CISCO router
(Cybercity)vores linie er en 512/512Mbit.
Men det med hastighed man kan sætte op.. ja undskyld mig det er sku noget
POP... vores står alle sammen på noget vidt forskellige om det er modem
eller det er 2Mbit > X den står til det er lige meget vi sidder gerne mellem
8 - 12 mennesker og gamer CS og det betyder ikke det vilde............

mvh

Michael

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-04-01 19:19

"Michael Jul" <Michael@smokez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mellem
> 8 - 12 mennesker og gamer CS og det betyder ikke det vilde............

Aheemmm nu arbejder jeg selv med Cisco-routere og dertilhørende ADSL-linier
og jeg har aldrig oplevet et tilfælde hvor højt ping ikke har kunnet løses
med at sætte alle klienterne til en lavere linie-hastighed i CS.

> mvh
>
> Michael

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 22-04-01 19:05

> [...]

> Jeg ved godt ADSL ikke er "løsningen" til netcaféer, men er det her et
> resource problem med linien, altså at den slet ikke kan trække 16 maskiner

Det kræver ikke mere end en høne's intelligens at regne ud at i bare kan
teste liniens hastighed ved at downloade en fil fra en hurtig server (ie.
tucows.cybercity.dk ) med 1 maskine koblet på linien. Hvis ikke i kan
downloade med ca. 210KB/s må i jo kontakte TDC's support-afdeling.

> Routeren er med lukket konfiguration ...
>
> Nogen forslag til hvad problemet kan være ?
>
> Svar evt. direkte til ssc@albani.dk
>
> S.S.

Mvh. Simon Pedersen