Netcafé og TDC 2048/512 ADSL Prob.
Fra : Nemesis

Dato : 22-04-01 15:19

Hey alle ....

Jeg har nogle bekendte der driver en mindre netcafé med 16 maskiner.
De har en 2048/512 TDC ADSL med SpeedStream 5711 Router.

Det er primært CounterStrike de spiller på caféen ...

Men men men ... De kan ikke koble mere end mellem 4 og 8 maskiner
på af gangen, derefter blir linien så langsom at spillerene falder af
Counterstrike,
og websurfing blir nærmest umulig. De har prøve at skifte Routeren uden
held.

Jeg ved godt ADSL ikke er "løsningen" til netcaféer, men er det her et
resource problem med linien, altså at den slet ikke kan trække 16 maskiner
samtidigt......

Routeren er med lukket konfiguration ...

Nogen forslag til hvad problemet kan være ?

Svar evt. direkte til ssc@albani.dk

S.S.

Fra : Rw

Dato : 22-04-01 20:54

Hejsa

Som sagt jeg har arbejdet på en cafe med samme router vi havde også samme
problem med at vi kun kunne logge 4/8 på af gangen. Køre i med DNS eller
fast ip hvis fast så prøv at kør DNS, men til sagen vi købte en ny router
fordi det gad vi ikke bøvle med mere, køb en cisco router eller får en
TeleDK mand til at rode i den da i ellers aldrig får den til at køre den
koster ja, men den har ikke været gået ned i nu. Og vi sidder fint 16 mand
på samme linje så ja man kan godt, håber det var svar nok.

Hilsen
Rene

Fra : Dennis T.

Dato : 22-04-01 22:06

Rw wrote on Sunday 22 April 2001 21:54 in
<9bvcqg$e8r$1@news.cybercity.dk>:
> [...]
> til at køre den koster ja, men den har ikke været gået ned i nu. Og vi
> sidder fint 16 mand på samme linje så ja man kan godt, håber det var

Hvis du ikke engang kender forskel på dns og dhcp, så tror jeg ikke du
skal rådgive så meget omkring det :)))

/Dennis

Fra : Rw

Dato : 23-04-01 01:00

Ja ops det var en fejl sidder lige og tænker på noget andet sorry godt vi
har en hjælper.

hygge

Fra : Søren Schaarup

Dato : 23-04-01 19:27

Hey Alle ...

De gjorde som nogen af Jer sagde de skulle gøre nede på Caféen, at
de satte alle CS "klienterne" til 56k istedet for DSL, nu kører det
bare perfekt ....

Jeg skulle hilse og sige mange tak for hjælpen =)=)=)=)

S.S.

Fra : Martin Damberg

Dato : 22-04-01 16:31

I følge TeleDanmarks hjemmeside og deres
regler må du vist nok ikke videresælge ADSL båndbredde !

En løsning i nok skal kigge på istedet for er fastforbindelse,
selv om det koster en formue uden lige, så er det vist det eneste
hvor båndbredden må sælges videre

Martin D
OHKK netklub - Http://www.ohkk.dk

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-04-01 12:39

"Martin Damberg" <damberg_removethis_@ohkk.dk> skrev i en meddelelse
> I følge TeleDanmarks hjemmeside og deres
> regler må du vist nok ikke videresælge ADSL båndbredde !

Ifølge abbonnementsvilkårene for TDC Pro@ccess ADSL skal man bare til enhver
tid kunne oplyse TDC om man videresælger båndbredde. Jeg fandt ikke noget
forbud mod videresalg.

Det du snakker om er nok NetExpress ikke? Den er jo også beregnet til
private, så det er vel logisk nok at man ikke må bruge den i erhvervsmæssig
sammenhæng.

--
Jimmy Nielsen