Skærme
Fijala 3554
Dell FP2001
Fra : Jesper Hede

Dato : 05-02-04 22:53

Hejsa,

Jeg har lige for nylig investeret i ovenstående skærm. Tidligere har jeg
haft
en gammel 17' CRT skærm, så det giver et helt andet overblik med denne
skærm.

Den er nu 3 dage gammel og står knik skarpt. Men der er en hyle tone fra
skærmen.
Man kan specielt høre det når den går fra Dvale til aktivering
"Strømstyring".
Jeg vil høre om andre har oplevet samme problem eller det blot er min der
har en defekt.

Ellers rigtig glad for skærmen.

Jesper

Fra : Lars J

Dato : 06-02-04 16:21

"Jesper Hede" <jhe@fjerndetteishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> "Strømstyring".
> Jeg vil høre om andre har oplevet samme problem eller det blot er min der

Hej Jesper

Jeg har så en sådan skærm og her er ingen hyletoner, kun et knivskarpt
billede med DVI (kan anbefales ift. analogt signal). Jeg har dog prøvet at
slukke og tænde skærmen og her er en meget kort "iiiii" lydt lige når den
tændes (ca. ½ sekunds varighed) - men derefter forsvinder den.

Mit eneste anke mod skærmen er at Dell havde glemt at levere et strømkabel
med - og stadig ikke har leveret det manglende kabel (der heldigvis er det
samme som en del defekte IBM bærbare på mit arbejde bruger).

Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-02-04 09:09

"Lars J" <Lars@SLETMIGpocketfreak.dk> wrote in

> [...]
> strømkabel med - og stadig ikke har leveret det manglende kabel (der
> heldigvis er det samme som en del defekte IBM bærbare på mit arbejde

Hvis det er det stik der har form som et par "Mickey Mouse" ører, så kan
det også købes hos en almindelig PC-butik. Scumpaq bruger det også til
deres laptops (eller har gjort), ligesom IBM - så der er mange butikker der
har et sådant liggende. Jeg gav 95kr for et i lysegrå hos DataDiscount i
Aalborg for 3/4 års tid siden.

Ikke at det undskylder Dell for ikke at have sendt kablet med. Blot til
info hvis andre var i samme situation og ikke lige havde adgang til gamle
bærbare med samme stik.

Mvh.
Flemming

Fra : Jesper Hede

Dato : 07-02-04 15:32

Hej Lars,

Det er lige præcis den lyd jeg snakker om, den forsvinder bare ikke hos mig
efter 1/2 min.,
men bliver reduceret.

Jeg fik det rigtige strømkabel med fra starten, men det kom i en uafhængig
pakke.

Da jeg ikke har DVI på mit skærmkort har jeg ikke prøvet den med DVI.

Jesper