Skærme
Fijala 3554
Billigere alternativ til Dell FP2001
Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 04-02-04 21:20

Hejsa,

Med alt den snak, der har været omkring Dell skærmen, besluttede jeg mig
for at gå ud og kigge lidt på markedet. Det viser sig at Viewsonic laver
en tilsvarende skærm, som dog er omkring 2k billigere. Modellen hedder
VP201s (/b).

Jeg har kun set en enkelt person omtale skærmen, men den ser da så
absolut interessant ud. Faktisk så interessant at jeg om nogle måneder
kaster mig ud i at købe sådan en fætter.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-02-04 21:42

Søren Lund Jensen skrev:

> Jeg har kun set en enkelt person omtale skærmen, men den ser da så
> absolut interessant ud. Faktisk så interessant at jeg om nogle
> måneder kaster mig ud i at købe sådan en fætter.

Det tror jeg ikke du kommer til at fortryde. Jeg er i hvert tilfælde
stadig godt tilfreds med min, som er VP201s-modellen.

Madsen.

Fra : Brian Luckow

Dato : 04-02-04 22:02

> [...]
> for at gå ud og kigge lidt på markedet. Det viser sig at Viewsonic laver
> en tilsvarende skærm, som dog er omkring 2k billigere. Modellen hedder

Har den da også et S-IPS panel? For indtil videre er det kun Philips 200P4
som jeg har kig på som et muligt alternativ, den er også ca. 2k billigere.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-02-04 22:11

Brian Luckow skrev:

> Har den da også et S-IPS panel?

Nej. "Kun" IPS, så vidt jeg ved.

Madsen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-02-04 03:06

> [...]
> absolut interessant ud. Faktisk så interessant at jeg om nogle måneder
> kaster mig ud i at købe sådan en fætter.

Du skal være meget forsigtig mht til lige den skærm, da Viewsonic VP201 har
valgt IKKE at ændre navnet på den, selvom de langsom skifter over til et
panel magen til det, der sidder i Dell 2001Fp og NEC 2080UX+ - som sagt kan
man blot ikke vide om det nye eller gamle panel sidder i, med mindre man
decideret kigger efter serienummeret.

Ved ikke hvornår Viewsonic skifter over til det nye panel, men VÆR PÅ VAGT !

Det gamle panel er et udmærket 25 ms 350:1 S.IPS panel, mens det nye er et
16ms 400:1 panel, der lige er kommet ud sidste år.

Indenfor 1-2 måneder skiller jeg mig af med min gamle Dell 2000Fp, der har
samme panel som der sidder i den gamle Viewsonic Vp201 - og jeg har en 4-5
interesserede bydere, der alle gerne vil give 4.000 kr for mit 1,5 år gamle
dyr - er du interesseret, så send mig en mail.

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-02-04 11:21

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message news:<ola1rc0qo3q0$.hudoxt6mtfi1.dlg@40tude.net>...

> [...]
> man blot ikke vide om det nye eller gamle panel sidder i, med mindre man

Så forsigtig skal man vel heller ikke være. Så vidt jeg har forstået
er VP201s med det oprindelige panel da også en glimrende skærm (og
panelet i de "gamle" er vel magen til det der sidder i din 2000FP, som
du har rost gang på gang her i gruppen?)

> Ved ikke hvornår Viewsonic skifter over til det nye panel, men VÆR PÅ VAGT !

Hvor har du iøvrigt set at de skifter til det nye panel, og at navnet
ikke ændres? Hmm, hvis prisen bliver på de ca. 9kkr for VP201s - så
er det da et ganske fornuftigt tilbud IMHO.

Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-02-04 16:43

> [...]
> panelet i de "gamle" er vel magen til det der sidder i din 2000FP, som
> du har rost gang på gang her i gruppen?)

Rigtig nok - uanset hvad, så får man en dejlig skærm, men når nu der er et
nyt og forbedret panel i, til samme pris, hvorfor så ikek tage det ?

Dermed ikke sagt det gamle er ringe - slet ikke - bare spørg Madsen, men det
nye er på mange punkter lige det bedre.
Det har jo trods alt været 1,5 år under vejs.

Fordi den nye BMW 7 klasse er lidt bedre end den gamle, så behøver den gamle
jo ikke være dårlig, vel ?

> Hvor har du iøvrigt set at de skifter til det nye panel, og at navnet
> ikke ændres? Hmm, hvis prisen bliver på de ca. 9kkr for VP201s - så
> er det da et ganske fornuftigt tilbud IMHO.

Det ved fra prad.de og fra viewonics selv.

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 05-02-04 11:51

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> decideret kigger efter serienummeret.
>
> Ved ikke hvornår Viewsonic skifter over til det nye panel, men VÆR PÅ VAGT !

Så vidt jeg er informeret, findes der kun et 20" panel m. 16 ms svartid.
Jeg kan se at Viewsonic modellerne alle er blevet skiftet på EDBPriser,
så det skulle vel være nogenlunde til at have med at gøre :)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-02-04 16:40

> Så vidt jeg er informeret, findes der kun et 20" panel m. 16 ms svartid.
> Jeg kan se at Viewsonic modellerne alle er blevet skiftet på EDBPriser,
> så det skulle vel være nogenlunde til at have med at gøre :)

Ja, men selv samme skærm findes med både 20,1" 25ms panel og 20,1" 16ms
panel.
Og den hedder det samme- uanset panelet ideni.
Syntes godt Viewsonic, som Nec gør, kunne sætte et lille + forenden af
modelnavnet, så man kan se forskel uden at skulle åbne kassen først.

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 05-02-04 21:33

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> Syntes godt Viewsonic, som Nec gør, kunne sætte et lille + forenden af
> modelnavnet, så man kan se forskel uden at skulle åbne kassen først.

Oh ja, men hvis forhandleren skriver 16 ms, så er der jo ikke så meget
at rafle om :)

Fra : ledderlappan

Dato : 05-02-04 22:59

> Oh ja, men hvis forhandleren skriver 16 ms, så er der jo ikke så meget at
rafle om :) <

Det ville jeg ikke satse på ;) Det er tit forbavsende så lidt de ved i det
hele taget.

---

Fra : ledderlappan

Dato : 06-02-04 12:14

Dr.Ralph

Hvad har du så -endelig sat dig for at købe? Jeg selv havde håbet at
NEC2080UX+ ikke ville ha det samme problem som 2001FP mht. at billedet ikke
er så skarpt, men "kender" en som har købt en NEC 2080UX+ og han sender den
tilbage.

---

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-02-04 16:41

> [...]
> er så skarpt, men "kender" en som har købt en NEC 2080UX+ og han sender den

Jeg overvejer 2 ting:

1. 2 stk 2001FP - må leve med de svagheder det giver.

2. 1 Sanmsung 213T til billedbehandling og 1 2001FP til spil.

2 forskellige skærm vil ikke tage sig godt ud, men nok være den bedste
løsning.

Men er stadig i lidt i syv sind - derfor har jeg ikke købt endnu.