Skærme
Fijala 3554
2 x PC -> 1 skærm
Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 01-02-04 09:01

Hvordan kan jeg se om en skærm kan tage 2 computere?
Jeg skal bruge det da jeg ikke gider at have en seperat skærm til min
server, som passer sig selv og som kun crashede 3 gange hele sidste år.

--
Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Fra : Enforcer

Dato : 01-02-04 09:29

On Sun, 01 Feb 2004 09:01:09 +0100, Andreas Skjæmt Andersen
<no@spam.com> wrote:

>Hvordan kan jeg se om en skærm kan tage 2 computere?
>Jeg skal bruge det da jeg ikke gider at have en seperat skærm til min
>server, som passer sig selv og som kun crashede 3 gange hele sidste år.

Kig om der er to indgange i skærmen, f.eks. en alm 15 pin sub og bnc
(5 runde stik) eller evt. 15 pin sub og DVI.

Eller kig i skræmens menu efter indput. Hvis der står to eller flere
af ovenstående, så kan den.

Alternativt kan du købe en konverter, hvor du kan tilslutte tastatur +
mus og 2 computere og en skærm. Det kan købes til 3-400 kr.

Mvh.

Enforcer

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 01-02-04 15:46

Okay, menhvor ser man det på edbpriser.dk?
er det ikke noget man kan se derinde under specifikationerne?

/Andreas

--
Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Fra : Enforcer

Dato : 01-02-04 19:36

On Sun, 01 Feb 2004 15:45:36 +0100, Andreas Skjæmt Andersen
<no@spam.com> wrote:

>Okay, menhvor ser man det på edbpriser.dk?
>er det ikke noget man kan se derinde under specifikationerne?

Prøv at kigge på denne:

klik på flere specifikationer, så vises indgange mv.

Sådan er det nok også på mange andre modeller. Alternativt må du kigge
på producentens hjemmeside.

Mvh.

Enforcer

Fra : Jean Balmisse

Dato : 04-02-04 15:39

"Andreas Skjæmt Andersen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg se om en skærm kan tage 2 computere?
> Jeg skal bruge det da jeg ikke gider at have en seperat skærm til min
> server, som passer sig selv og som kun crashede 3 gange hele sidste år.

Der er to skærmindgange i en Iiyama Vision Master pro 454, man kan skifte
mellem de to indgange via en knap på soklen.

/Jean

Fra : Selcuk Kömürcü

Dato : 22-02-04 18:19

Køb en KVM switch box, så slipper du også for de ekstra tastaturer og mus.
En 2-ports koster ikke ret meget (ca. 500-700).
Kan klart anbefale en med lidt flere porte, altså 4-ports, så man ikke lige
står og mangler en når man skal bruge det.
IOGEAR laver nogle til fornuftige priser.