Skærme
Fijala 3554
Samsung 19" 957P eller 957MB
Fra : Johnny

Dato : 30-01-04 13:53

Er der nogle der kender billede kvalites forskellen på en Samsung 957P og en
Samsung 957MB.
Jeg kan se at 957P har 0,22 dot og 957MB har 0,20 dot og en flad skærm..

Men hvor meget betyder det... Kan det ses..
Og er det de 400,- hver som 957MB koster mere end 957P

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-04 14:04

> [...]
>
> Men hvor meget betyder det... Kan det ses..
> Og er det de 400,- hver som 957MB koster mere end 957P

Jeg har for under 2 timer siden tilsluttet min nye 957mb - jeg var på udkig
efter en medion i bilka, men jeg må sige for de 700,- ekstra denne skærm
koster har jeg osse fået en fantastisk skærm - jeg har ikke set 957p ved
sammenligning, men den her er ganske enkelt fænomenal, jeg ville næsten
ønske du lige kunne tage en omgang Max Payne 2 her lige nu, så var du
overbevist
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Johnny

Dato : 30-01-04 14:32

Ja du lyder jo overbevist..
Men så er spørgsmålet jo bare om 957P som er 400,- billigere er meget
dårligere..

Hvordan er den flade skærm at kigge på...
Er den ligesom sony's trinitron, som godt kan virke som om at buger den
anden vej en gang imellem, eller er den bare fald at se på...???
Og har den de samme 2 streger hen over skærmen ligesom Sony's trinitron
eller er det almindlige punkter...???

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-04 14:42

> Ja du lyder jo overbevist..

det er jeg!

> Men så er spørgsmålet jo bare om 957P som er 400,- billigere er meget
> dårligere..

Det er jo det - man skal passe på at spare de forkerte steder - jeg ved som
sagt ikke meget om den anden.

> Hvordan er den flade skærm at kigge på...
> Er den ligesom sony's trinitron, som godt kan virke som om at buger den
> anden vej en gang imellem, eller er den bare fald at se på...???

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, jeg havde en Sony E200 førhen, men har
altid godt kunne lide at se på dem og bortset fra at denne er større synes
jeg de virker ens at se på... men dog mest flad.

> Og har den de samme 2 streger hen over skærmen ligesom Sony's trinitron
> eller er det almindlige punkter...???

Jeg kan ikke rigtigt få øje på nogen streger faktisk - desuden synes jeg
tekst osv står meget skarpt - det skal dog nævnes jeg netop har sat et
sapphire radeon 9600 xt i og det hjælper selvfølgelig på kvaliteten.

Jeg har kun haft den i et par timer så jeg skal stadig lige lære den at
kende, men INGEN negative ting overhovedet - den rigtige blanding af flotte
spil og alligevel står text og i det hele taget 2D smukt og knivskarpt! -
personligt ville jeg smide de 400 oveni - det der mb Magic Bright kan jeg
ikke umiddelbart se den store idé i, men måske når jeg har leget lidt med
det - desuden er der usb bagpå og nogle andre indgange jeg lige skal have
sat mig ind i - måske nogle andre ved mere om det - jeg har lige downloaded
manualen online for der var ingen med

Håber det hjalp lidt - en egentlig sammenligning kanjeg desværre ikke klare,
men hvis du ikke kan lide den flade "indadbuening" kan det da godt være at
957p er god nok - du må i butikken og se med egne øjne

Fra : Johnny

Dato : 30-01-04 15:24

Mange tak for hjælpen...
Tror lige jeg smutter forbi en butik og kigger på det med bugningen.

Fra : Michael

Dato : 01-02-04 22:36

Jeg kunne så ikke lige finde en butik der havde begge 2..
Er der virkelig ikke nogen der har set de 2 skærme ved siden af hinanden..
Jeg kan heller ikke finde nogle tests for de sammenligner de 2..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-02-04 15:33

> Jeg kunne så ikke lige finde en butik der havde begge 2..
> Er der virkelig ikke nogen der har set de 2 skærme ved siden af hinanden..
> Jeg kan heller ikke finde nogle tests for de sammenligner de 2

bor du på Fyn?
i Computer City (hvor jeg netop har købt min) stod der en 957mb og 957p ved
siden af hinanden - 957p var ikke tændt, men de må kunne give en test af dem
begge ved siden af hinanden... 957mb bør alt andet lige være bedst, men om
den er 500,- bedre - ja det er jo det..... jeg taler om Computer City ved
Bilka i Odense.

Fra : Michael

Dato : 02-02-04 22:49

Jeg bor i København...
Jeg tager ud i Computer City i Glostrup i morgen... De har kun 957mb men jeg
tror nok at jeg bare kaster mig ud i det og køber den...
400 kroner fra eller til.. Man skal jo bruge sine penge til et eller
andet, ellers er der jo ingen grund til at gå på arbejde hver dag vel ..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-02-04 15:43

> [...]
> 400 kroner fra eller til.. Man skal jo bruge sine penge til et eller
> andet, ellers er der jo ingen grund til at gå på arbejde hver dag vel

Sådan tænkte jeg osse
og jeg kan love dig, at hvis du kan lide crt skærme, så vil du elske denne
her - mit nye radeon og dennne skærm ser simpelthen fantastisk ud - og med
en opløsning på 1280x1204 har alt den rette størrelse på skærmen - køb
trygt - i dare you!