Skærme
Fijala 3554
Xerox XL775D - Flotteste skærm til dato
Fra : Dennis B

Dato : 20-01-04 23:17

Men er den også okay?

Ud fra de tekniske data, kan jeg ikke se noget galt, og jeg har da også kort
set den i drift hos en forhandler..
De kun 16ms ses virkelig!!!

Men mit kendskab er begrænset.. Det bliver min første TFT..
Jeg bruger puteren meget all round.. Spille ikke meget, men surfer,
arbejder og ja.. alt.. Den skal også kunne ALT..
Designet er klart også en vigtig ting, da den står i stuen... Men jeg VIL
lige høre om der er noget der taler imod købet ?

Mvh Dennis

Fra : Anders [8000]

Dato : 21-01-04 16:40

Den flotteste skærm er nu en gang en Mermaid Ventura.

Design ala B&O.

Men design er selvfølgelig en smagssag.

Fra : Dennis B

Dato : 21-01-04 21:05

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Den flotteste skærm er nu en gang en Mermaid Ventura.
>
> Design ala B&O.
>
> Men design er selvfølgelig en smagssag.

Hmm B&O - Det sammenligner jeg nu også Xerox'n med

Jeg synes stadig Xerox er kønnere (men ja en smagssag).
- og efter jeg så prisen, føler jeg ikke der er mere at diskutere *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-01-04 20:25

"Dennis B" <Dennis@SKAL_VÆKBitnisse.dk> wrote in

> [...]
> Designet er klart også en vigtig ting, da den står i stuen... Men jeg
> VIL lige høre om der er noget der taler imod købet ?

Hej Dennis,
jeg har selv kig på den - men har ikke kunnet finde et eneste review på
nettet. Har du fundet nogle?
Det eneste jeg har fundet ud af er at panelet er et TN panel.

Jeg står lidt og er ved at beslutte mig for om det skal være en VP181 fra
Viewsonic eler XL775D fra Xerox (lavet af MAG - der findes en 776D fra MAG
som har samme tekniske specs, men et lidt andet design og en pris der
ligger ca. 1000kr under 775D), eller en 1880SX fra NEC. Så eventuelle
erfaringer med en af skærmene vil jeg i hvert fald meget gerne høre :). En
direkte sammenligning ville selvfølgelig være helt i top - men det er nok
lidt meget at bede om ;)

PS: Jeg ved godt at 775D er 17" og de andre 18", men jeg har ikke lige set
en Xerox med 18"
PPS: Jeg er også godt klar over eksistensen af 1860 fra NEC, men synes ikke
så godt om designet.

Mvh.
Flemming

Fra : Dennis B

Dato : 21-01-04 21:09

> Hej Dennis,
> jeg har selv kig på den - men har ikke kunnet finde et eneste review på
> nettet. Har du fundet nogle?

Nope.. Jeg har set den i drift, og fik "manden" til at smide et
grafiktestprg på den, samt en "alm" 25ms ved siden af..
DER VAR ENORM forskel..

Jeg har personligt aldrig villet have fladskærm før. Men efter jeg så denne,
kunne jeg se at de ikke trak skygger (eller hvad I nu kalder det) når
refresh er så langt nede.. Den var bare knivskarp...

Jeg kender af samme årsag ikke noget til fladskærme, og kan derfor ikke
kommentere de andre du har fundet.. sorry..
Ville blot sikre mig at der ikke var nogle direkte årsager til IKKE at købe
den..

Har reserveret en der skulle komme med "færgen" d. 28.. Derefter skal jeg
nok fortælle om mig tilfredshed...

Mvh Dennis

Fra : Henrik Storgaard

Dato : 22-01-04 10:41

Hej
Du kan roligt købe Xerox'en, det er en yderst god skærm, og den står
knivskarpt. Også spil er den særdeles velegnet til, pga. den hurtigere
opdatering.
Jeg har kun et lille issue, og det er at der i specs'ne står at den
kan køre 1280x1024@75Hz, jeg kan kun få den til at køre 60Hz ved den
opløsning. Men jeg tror umiddelbart det er en fejl i specifikationen,
og er for mig ikke en grund til at returnere den.

/henrik

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 22-01-04 13:55

Henrik Storgaard wrote:
> [...]
> opløsning. Men jeg tror umiddelbart det er en fejl i specifikationen,
> og er for mig ikke en grund til at returnere den.

Hvis du kører DVI, defaulter skærmen til 60Hz. Jeg ved ikke helt,
hvorfor det hænger sådan sammen, men faktuk er at refresh raten på en
fladskærm ikke har noget at skulle have sagt, idet det er response
tiden, som er afgørende for hvor hurtigt skærmen opdaterer.

Fra : Dennis B

Dato : 22-01-04 15:59

Smukt skønt dejligt ))

Den er nu bestilt....