Hvad hedder den pude i Zappa?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-04-01 12:20

Hvad hedder den pude som er i Zappa
Er det en Marokko eller Rokkoko pude eller stol eller hvad det nu er.
Evt. nogle links ti sådan en.

Mvh.

Jesper.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-04-01 12:54

Det er en rokokopude.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-04-01 12:54

Ok, er der evt. nogle der har nogle links til sådan en fætter?

Fra : kunuk

Dato : 22-04-01 13:04

..

Altså, da jeg var barn kaldte vi den af uransagelige grunde for en
"Marokko-pude". Måske pgr. det eksotiske beduin-udseende, hvad ved jeg.

kunuk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 22-04-01 15:07

On Sun, 22 Apr 2001 14:03:41 +0200, "kunuk" <kunukiteq@get2net.dk>
wrote:

>Altså, da jeg var barn kaldte vi den af uransagelige grunde for en
>"Marokko-pude". Måske pgr. det eksotiske beduin-udseende, hvad ved jeg.

Det er der altså også noget der hedder, og jeg er næsten sikker på, at
den fra Zappa er en Morokko-pude.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-04-01 07:53

"Hans Pedersen"

> Det er der altså også noget der hedder, og jeg er næsten sikker på, at
> den fra Zappa er en Morokko-pude.

Lad os inddrage dk.kultur.sprog. Rokokopude eller marokkopude? Og
hvis det hedder marokkopude, hvorfor er vi så nogle, der tror (i mangel
af bedre sikkerhed), at det hedder en rokokopude?

XFUT: dk.kultur.sprog

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-04-01 13:11

On 22 apr 2001 Jesper Hansen uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <9bueo6$l4d$1@sunsite.dk>:

>Hvad hedder den pude som er i Zappa

En marokko-pude

Rokoko er en stilperiode i midten af 1700-tallet. Se evt.
<http://www.kultunaut.dk/FolkCostume/rokoko.html>

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : Heidi C. Tholstrup

Dato : 24-04-01 18:07

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i news:Xns908B90428F1F8larskyndidk@193.162.153.115

> En marokko-pude
>
> Rokoko er en stilperiode i midten af 1700-tallet. Se evt.
> <http://www.kultunaut.dk/FolkCostume/rokoko.html>

Det kan godt være den i Zappa er en marokkopude, men jeg
er næsten sikker på at de kalder den rokokkopude i filmen. Men i min
barndom havde vi en lignende pude, som vi kaldte en marokkopude.

Spørgsmålet er om Jesper vil have det rigtige navn på den, eller
bare det navn de brugte i filmen??

--
Mvh. Heidi C. Tholstrup
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-04-01 20:14

"Heidi C. Tholstrup"
> [...]
> barndom havde vi en lignende pude, som vi kaldte en marokkopude.
>
> Spørgsmålet er om Jesper vil have det rigtige navn på den, eller

De svarer også i dk.kultur.sprog, at det hedder en marokkopude, men
at Zappa kaldte den en rokokopude (med ét k). Derfor tror flere af os,
at det hedder sådan. Hvem sagde, at film ikke havde magt?

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Der stemmes om sci.lang.scandinavian, se CFV i news.announce.newgroups