2x gode gysere på DK tv
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-02-04 23:06

Fredag d. 6/2

kl 00.30 på Zulu: The Ring
http://www.imdb.com/title/tt0178868/

Lørdag d. 7/2

kl 00.25 på TV2: Peeping Tom
http://www.imdb.com/title/tt0054167/

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 23:12

"Thomas Jespersen" <thomas-jespersen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:bdf520100qks1m1dtb4gjgkcngau69g35m@4ax.com...
> Fredag d. 6/2
>
> kl 00.30 på Zulu: The Ring
> http://www.imdb.com/title/tt0178868/

Glæder mig til at gense den. Det er vist ca. et år siden, de sendte den
sidst. Jeg er ikke længere bange for mit fjernsyn, når det er slukket...

Tina
/der godt kan lide japanske gysere

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-02-04 23:29

Til dem som ikke fangede spoileradvarslen i subject:

SPOILER!!!!!

Hvis du læser videre det på eget ansvar!

"Thomas Jespersen" <thomas-jespersen@jubiimail.dk> wrote in message
> Fredag d. 6/2
>
> kl 00.30 på Zulu: The Ring
> http://www.imdb.com/title/tt0178868/

Og så lige igen, for en sikkerheds skyld:

SPOILER!!!!!

Helt ærligt, hvor snedigt er det af Zulu at vise slutscenen (næsten) som
teaser???

Og til dem som synes at det ikke er særligt snedigt at gøre så meget ud af
en spoiler advarsel, tjah, jeg kan ta' det

/Brian

Fra : Morten Steen

Dato : 06-02-04 08:09

> Helt ærligt, hvor snedigt er det af Zulu at vise slutscenen (næsten) som
> teaser???

Ja, jeg tænkte præcis det samme! Filmens suverænt mest scary (og "nå,
sådan") øjeblik bliver brugt som appetizer. Tsk-tsk, Zulu.

Morten

Fra : zcully

Dato : 06-02-04 13:36

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote in message

> Ja, jeg tænkte præcis det samme! Filmens suverænt mest scary (og "nå,
> sådan") øjeblik bliver brugt som appetizer. Tsk-tsk, Zulu.
>
> Morten

Ja og så røg min nattesøvn igen :-/
Føj hvor en film.

/Zcully

Fra : Kasper

Dato : 07-02-04 02:16

On Fri, 6 Feb 2004 13:36:05 +0100, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

>Ja og så røg min nattesøvn igen :-/
>Føj hvor en film.

Hmmm, nu har jeg lige set den, og jeg synes ærlig talt ikke, at den er
særlig uhyggelig. Er den Amerikanske version meget anderledes?

--
Kasper

Fra : Martin Schou

Dato : 07-02-04 20:32

> Hmmm, nu har jeg lige set den, og jeg synes ærlig talt ikke, at den er
> særlig uhyggelig. Er den Amerikanske version meget anderledes?

Jeg så US versionen før jeg så den japanske version.
Jeg synes US versionen var klart den bedste.
Jeg synes historien er meget mere klar og velfortalt.
Diaog på japansk virker bare ikke for mig hehe. Selv dårlig amerikansk
dialog er bedre end japansk fordi det fatter man simpelthen nada af.

Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 06-02-04 00:08

> Lørdag d. 7/2
>
> kl 00.25 på TV2: Peeping Tom
> http://www.imdb.com/title/tt0054167/

ov, den var længe ventet.
Tak
Peter

Fra : ML-78

Dato : 06-02-04 10:51

Peter Holm skrev:

> ov, den var længe ventet.

TV2 Zulu viste den også for knap et år siden. Den kan helt klart
anbefales.

ML-78

Fra : Lasse

Dato : 06-02-04 18:57

"Thomas Jespersen" <thomas-jespersen@jubiimail.dk> wrote in message
> Fredag d. 6/2
>
> kl 00.30 på Zulu: The Ring
> http://www.imdb.com/title/tt0178868/

ARGH!!! Kan ikke tage Zulu. Viasat er det ringeste...

Lasse

Fra : zcully

Dato : 06-02-04 23:58

"Thomas Jespersen" <thomas-jespersen@jubiimail.dk> wrote in message

> Lørdag d. 7/2
>
> kl 00.25 på TV2: Peeping Tom
> http://www.imdb.com/title/tt0054167/

Hmm siger mig ikke så meget!!
Skulle vist ellers være en klassiker. Fortæl fortæl...

/Zcully

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 08-02-04 12:45

Thomas Jespersen wrote:

> kl 00.25 på TV2: Peeping Tom
> http://www.imdb.com/title/tt0054167/

Jeg så den, men var ikke imponeret - udover at hovedrollen var meget
godt spillet.

Hvorfor har den scoret så højt på imdb? Er der et eller andet specielt
ved den, som gør at den er noget særligt? Måske noget med at se den i
forhold til den tid, den blev lavet i?

Mvh,
Thomas
--
"What this seems to be, is real
All of my life seems wasted"

Paradise Lost - "So Much is Lost"

Fra : Martintl

Dato : 08-02-04 22:24

Grunden til at Peeping Tom ligger højt på IMDB er, at filmen har status som
en klassiker inden for gysergenren.
I filmens samtid 60'erne blev den stærkt kritiseret, og nogle anmeldere
mente sågar, at filmen burde smides i rendestenen, mens andre kritikere
roste den til skyerne.
Den danske filmkritiker Christian Braad Thomsen tilhører den sidste gruppe
og indplacerer således filmen blandt verdens 100 bedste film (Du finder en
anmeldelse af Peeping Tom i hans bog Drømmefilm), hvilket selvfølgelig er en
subjektiv vurdering.

Min egen vurdering er, at filmen både æstetisk og spændingsmæssigt er et
mesterværk inden for sin genre.

Da jeg så filmen første gang, forsøgte jeg at identificere mig med
hovedkarakteren Mark, hvilket var både en en fascinerende og ubehagelig
oplevelse - jeg kunne i hvert fald mærke filmen i min mave og krop i
bogstavelig forstand - hvilket er en følelse, vi som tilskuere opnår, når en
film påvirker os følelsesmæssigt på den ene eller anden måde.

Hvis du interesserer dig for gysere, vil du også opleve, at de fleste nyere
gyser ofte refererer til de klassiske gysere, og således har Peeping Tom og
andre gyserklassikere som fx Hitchcocks Psycho og Vertigo tjent som
forbilleder for efterfølgende filmsinstruktører der i større eller mindre
grad låner æstetiske virkemidler fra disse film.

Mvh
Martin