Tydning af vielse 1802
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-02-04 19:01

Jeg har lagt en scanning ud på adressen
http://www.towle.dk/vielse.jpg [53 kb], som jeg håber nogen kan hjælpe
mig med.

Jeg har indtil videre tydet følgende:

Jørsby kirkebog 1794-1814 (C128-2), film 4/5, side 238

27 August [1802] meldte sig til indtrædelse i Ægteskab: Unge Karl
Anders Clementsen af Jordsbye og Pige Anna Jens Datter tienende hos
Hans Christensen i Jordsbye - Intet at være hinderligt, hverken
[...skab] eller Svogerskab, eller andet Egteskabs [haft], eller noget
[foranleder] Navn [ham] at jo fornævnte Personer maa i ægte[...]
herfor love og cavere vi underskrevne:
Hans Christensen
Jens Pese[..]s
Copulerede 22de October [1802]

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : SUSANNE MARQUARDSEN

Dato : 05-02-04 23:41

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> [...skab] eller Svogerskab, eller andet Egteskabs [haft], eller noget
> [foranleder] Navn [ham] at jo fornævnte Personer maa i ægte[...]

Hej Kurt Hansen

Her kommer et forslag
27 August [1802] meldte sig til indtrædelse i Ægteskab: Unge Karl
Anders Clementsen af Jordsbye og Pige Anna Jens Datter tienende hos
Hans Christensen i Jordsbye - Intet at være hinderligt, hverken
[slægtskab] eller Svogerskab, eller andet Egteskabs [løfte], eller noget
[ligeledes] Navn? [ham] at jo fornævnte Personer maa ægte[vies]

Hilsen
Susanne Marquardsen 2730