RAM og Volt
Fra : René Nielsen

Dato : 04-02-04 23:22

Hej NG,
Jeg har lige købt et mobo: Asus A7N8X De Luxe. Nu læser jeg i manualen, at
volt til RAM er mindst 2,6 v. De RAM klodser jeg havde tænkt mig er,
Kingston PC2700 (2 X 256 MB for at udnytte dual-channel). Disse klodser er
på 2,5 v. Har det nogen betydning? Det er jo 0.1 v.! Har også chekket
Samsung - ligeledes 2,5 v. Manualen påpeger, at for høj volt kan give
ustabilt system. Det skal køre på AMD 2800+ Barton (er købt).
Gode råd og erfaringer modtages med stor tak!
På forhånd tak.

MVH: René

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 00:02

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ustabilt system. Det skal køre på AMD 2800+ Barton (er købt).
> Gode råd og erfaringer modtages med stor tak!

Kort svar, nej.
0.1V betyder ikke meget, måske en lidt højere temperatur.
Det vil nok være værre hvis der ikke kunne leveres nok spænding.

Fra : René Nielsen

Dato : 06-02-04 23:02

Jeg takker for svaret.
God weekend til alle i NG