Fight Club
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-04-01 10:00

Hej.
Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Fra : KNL DtP

Dato : 22-04-01 10:19

> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Jeg mener, at det er en 2-3 gange.

1) Da Norton står inde på kontoret og kopierer et eller andet, og en
"stik-i-rend-dreng" kommer forbi med en vogn.

Resten kan jeg ikke lige huske på stående fod.....

Ved forresten ikke om afslutnings-one-frame er Brad Pitt

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : HKJ

Dato : 22-04-01 10:22

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Jeg mener det er 5 gange, jeg kan umiddelbart huske to steder:

Ved kopimaskinen, mens der kopiers.

Ved det af møderne hvor Bob bliver præsenteret.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-04-01 10:49

> Hej.
> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?
Jeg fandt selv tre gange:

1. Ved kopimaskinen

2. Doktoren, der snakker på hospitalsgangen.

3. Ved testikelkræftmødet

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-04-01 12:58

> Jeg fandt selv tre gange:
>
> 1. Ved kopimaskinen
>
> 2. Doktoren, der snakker på hospitalsgangen.
>
> 3. Ved testikelkræftmødet

Der er også en enkelt gang efter et af møderne hvor man ser Helena Bonham
Carter gå ned af gaden.

Tenz.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 22-04-01 13:53

Det er sgu godt gået.......

Hvis man fun får vist ÉN frame i en film, sker det så hurtigt at det kun er
din underbevisthed som opfatter det...

Det må betyde at du har set filmen billede for billede... Jeg tør slet ikke
spørge om hvor lang tid det har taget...

/Henning

---
Wanna make money? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-04-01 14:09

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> spørge om hvor lang tid det har taget...

Det er da noget vrøvl. Jeg indrømmer at jeg ikke fangede nogen af dem, da
jeg så den i biografen, men jeg så tre første gang jeg så den på DVD. Jeg så
ikke præcist hvad det var, før jeg kiggede tilbage, men jeg så et "blink" af
etellerandet. Så det er ikke et spørgsmål om at se filmen billede for
billede, men et spørgsmål om at se det hele uden at blinke..... eller finde
det på Internettet....

Joakim
--
joker @ icq# 19193882

Fra : Steen Villumsen

Dato : 22-04-01 15:43

Jeg tror faktisk at det er et par frames de har klippet i, ikke kun en
enkelt - jeg har i hvert fald nappet et par stykker af dem, uden større
billede-til-billede-gennemgang.
Så vidt jeg ved har jeg ikke supermand-syn

/Steen

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 23-04-01 23:13

Steen Villumsen wrote:

> [...]
> billede-til-billede-gennemgang.
> Så vidt jeg ved har jeg ikke supermand-syn

Jeg vil heller ikke påstå at have superman syn, men jeg kan huske, at jeg lagde
specielt mærke til ham, på gangen sammen bagved lægen. Da jeg fik filmen på dvd,
benyttede jeg af muligheden for at se franme for frame, og der kan man se, at det
kun er et enkelt billede de har lagt han ind i.

--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Fra : Steen Villumsen

Dato : 24-04-01 07:00

Magnus Dreyer <magnus@noko.dk> wrote:

> [...]
> filmen på dvd, benyttede jeg af muligheden for at se franme for frame, og
> der kan man se, at det kun er et enkelt billede de har lagt han ind i.

Okey-dokey i stand corrected. Thanx

/Steen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-04-01 16:41

> Hvis man kun får vist ÉN frame i en film, sker det så hurtigt at det kun
er
> din underbevisthed som opfatter det...

Nope.

Tenz.

Fra : Kvan

Dato : 23-04-01 10:23

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> writes:

> Hvis man fun får vist ÉN frame i en film, sker det så hurtigt at det
> kun er din underbevisthed som opfatter det...

Nej, man kan sagtens nå at opdage det, specielt hvis man har set
filmen før, så man ikke koncentrerer sig så meget om alt det der
ellers sker.

- Kvan.

Fra : KNL DtP

Dato : 22-04-01 15:36

> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Fandt lige noget på en side: http://www.eeggs.com/items/15885.html

-

Okey dokey here goes
Brad pitt's Charachter appears sveral times before he's actually introduced.

1. Edwar Norton's charachter is making copies of some sort when a dingle
frame flash of Tyler Durden makes an appearence

2. Edward Norton is talking to the doctor when Tyler appears for a single
frame in the back ground

3. Edward Norton is at the Testicular Cancer support group when Tyler makes
another single frame appearence

4 Edward Norton is looking at Marla walking down an alley way when Tyler
makes his final single frame appearenc.

5. Edward Norton is sitting on the hotel bed describing "single serving
friends". The TV is on and a line of waiters in white uniforms (continuous
throughout the film with waiters) appears on the TV screen and says
"welcome" Tyler is the waiter on the far right.

MVH

Kristian

Fra : Allan H. Honner

Dato : 23-04-01 01:54

On Sun, 22 Apr 2001 16:36:14 +0200, "KNL DtP"
<kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote:

>Fandt lige noget på en side: http://www.eeggs.com/items/15885.html

For at gøre det hele lidt sjovere, mener jeg, at det billede der
kommer ind, ved testikel cancer gruppen, rent faktisk er Edward
Norton, klædt ud som Tyler som endnu et af mange hints.

Venlig hilsen
Allan H. Honner

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 23-04-01 23:15

KNL DtP wrote:

> [...]
> throughout the film with waiters) appears on the TV screen and says
> "welcome" Tyler is the waiter on the far right.

Mangler de ikke der hvor man ser Tyler på et rullende fortorv, i en eller anden
lufthavn?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-04-01 10:07

"Magnus Dreyer" <magnus@noko.dk> wrote in message
> KNL DtP wrote:
> Mangler de ikke der hvor man ser Tyler på et rullende fortorv, i en eller
anden
> lufthavn?

Der ser man ham jo bare normalt, selvom vi ikke kender ham endnu. Men ellers
er der ikke noget særligt ved. Vi er jo ikek ved at remse alle de steder
Brad Pitt optræder i filmen op.

Joakim

Fra : Finn Nielsen

Dato : 24-04-01 13:09

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> [...]
> ellers er der ikke noget særligt ved. Vi er jo ikek ved at remse alle
> de steder Brad Pitt optræder i filmen op.

Ikke desto mindre er der lige netop her et af de allermest tydelige hints
i starten af filmen. Det er jo netop som de passerer hinanden at the
narrator spørger "If you wake up at a different time, in a different
place, could you wake up as a different person?" og baggrundsmusikken
nærmest "svarer" ham med en hurtig lille trommesolo samtidig med at
kameraet flytter sig fra Norton til Pitt..

Den der ikke har betydning er hotelvideoen, for her er det bare Brad Pitt
der godt kunne tænke sig at være med i sådan en video og fik lov, men
hans optræden i den video har intet med historien at gøre (hvor mange har
hørt kommentar tracket på DVD'en?).

Men af enkeltframe billeder ser der kun ud til at være de fire første
(kopimaskine, læge, supportgruppe, marla) hvoraf det ser ud til at være
rigtigt at den ved supportgruppen ikke er Brad Pitt, men Edward Norton.

--
Finn Nielsen

Fra : Ole Alm

Dato : 24-04-01 13:54

"Finn Nielsen" <mmallq@groenjord.dk> wrote in message news:m3wv8afqkb.fsf@ares.zznyyd.dk...
> [...]

> (kopimaskine, læge, supportgruppe, marla) hvoraf det ser ud til at være
> rigtigt at den ved supportgruppen ikke er Brad Pitt, men Edward Norton.

her er hvad man kan se:

http://members.home.net/metropolis/index/tyler1.jpg
http://members.home.net/metropolis/index/tyler2.jpg
http://members.home.net/metropolis/index/tyler3.jpg
http://members.home.net/metropolis/index/tyler4.jpg

Starten af DVD'en er nu også meget sjov:
http://members.home.net/metropolis/index/fight_club_warning.jpg

Og den her fra filmen er en griner:
http://www.foxmovies.com/fightclub/flightcard_big.jpg

mvh Ole

Fra : KNL DtP

Dato : 22-04-01 15:41

> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Fandt lige et - ringe - sammensat billede, som viser et par af "flash
frame"ene. Kig i dkbinear - "Fight Club - Flash Frame"

MVH

Kristian

Fra : Gergen

Dato : 22-04-01 17:47

Mads Jakobsen <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bu6ct$25v$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Hvor mange gange er det, at Brad Pitt viser sig i et enkelt frame?

Er en frame, kun er en brøkdel af et sekund??

--
Christian
-----

Fra : KNL DtP

Dato : 22-04-01 18:03

> Er en frame, kun er en brøkdel af et sekund??

1 Frame = 1 billede
24 billeder = 1 sek

så JA en frame er en brøkdel af et sekundt - nemlig 1/24 del!

MVH

Kristian

Fra : Martin Rix

Dato : 22-04-01 22:07

> 24 billeder = 1 sek

Ikke for at være nærtagende, men er PAL ikke 25 billeder pr. sekund?

Med venlig hilsen
- Martin

Fra : RANielsen.

Dato : 22-04-01 22:18

"Martin Rix" <mrix@jubiipost.dk> skrev:

> Ikke for at være nærtagende, men er PAL ikke
> 25 billeder pr. sekund?

Jo da, men på Code 1 ligger billedet i et NTSC format som kun viser 24
billeder pr. sec. Derfor er Code 2 film 1/25 (4%) kortere end Code
(NTSC) film hvis, der er tale om en film fra et Code 1 land. Film fra
Code 2 (PAL) lande bør have den korrekte længe på DVD og VHS, medens de
vil være 1/24 for lange i et Code 1 (NTSC) land. Er det ikke rigtigt ?
Jeg mener at normale film optages med 30 frames pr. sec. og vises med 30
frames pr. sec. i biograferne.
Action scener og eller specielle scener optages med flere frames/sec, da
man så lettere kan lave noget 'fusk' med billedet og handlingen aka.
CGI.

--
Rasmuis.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 22-04-01 22:57

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> writes:

> Jeg mener at normale film optages med 30 frames pr. sec. og vises med
> 30 frames pr. sec. i biograferne.

Nej, 24 billeder pr. sekund. På almindelig 35 mm film svarer det til en
filmfremføringshastighed på 1½ fod pr. sekund, da der er 16 billeder pr. fod.

--
-- Torben.

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 22-04-01 23:15

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message

> Nej, 24 billeder pr. sekund. På almindelig 35 mm film svarer det til en
> filmfremføringshastighed på 1½ fod pr. sekund, da der er 16 billeder pr.
fod.

Jep. NTSC er derimod 30 billeder pr sekund (60 halvbilleder), men man
konvertere ved at vise 2 halvbilleder af billed 1 på filmen, 3 halvbilleder
af billed 2 osv. 2/24=5/60=1/12. Det kaldes forøvrigt 3/2 pulldown.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg

Fra : RANielsen.

Dato : 23-04-01 15:38

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev:

> Det kaldes forøvrigt 3/2 pulldown.

Det er også rigtigt, jeg havde træls nok forbyttet de 2 tal.
Men i realiteten viser NTSC vel kun 24 ægte billeder, da
NTSC kører med den rigtige film hastighed. PAL kører der
i mod 25 fps, den ekstra frame hentes ved at speede
filmen 1 fps op i tempo.

Tillægs ?:
Film som er optaget i Europa, kører de med korrekt tempo på PAL DVD
medier ? Eller kører de også for hurtigt ?

fsp = Frames pr. second.

--
Rasmus.

Fra : HKJ

Dato : 23-04-01 16:54

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> Film som er optaget i Europa, kører de med korrekt tempo på PAL DVD
> medier ? Eller kører de også for hurtigt ?

Alt der er optaget på film til biografbrug kører 24 billeder sekundet da
denne hastighed bruges i biografer over hele verden. Video optagelser vil
have den korrekte hastighed hvis de er laver i Europa.

Med jeg undre mig over biograffilm der optages på video, de må vel egentligt
blive vist med for langsom hastighed i biografen?
Eller bruges der amerikanske video kameraer så hastigheden kan tilpasses
(Ved at springe nogle billeder over, når der printes til film)?

Fra : Anders And

Dato : 23-04-01 17:52

Her står en del om film til video og hvad anamorphic er osv.
http://www.cs.tut.fi/~leopold/Ld/FilmToVideo/
http://www.cheezmo.com/wsmc/wsdir.html

Kim