Hvilket chipsæt til en P4 3.2/3.0 Ghz FSB ~
Fra : Kim M.

Dato : 04-02-04 20:26

Hej

Hvilken chipsæt er bedst?? Hvad er den store forskel på de to ovenstående
chipsæts??

mvh

Kim

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 04-02-04 20:53

overordnet set er 875p-bundkortene bedst - de har en masse (ubrugeligt?)
ekstra udstyr med og har normalt også en god softwarepakke. Den er også
officielt hurtigst..

Nå det er sagt så er det fordi at 865PE ikke har officiel support for PAT -
men mange af bundkortene har muligheden for at slå det til alligevel. Så
derfor ville mit valg altid være 865PE for hvis der vælges ud fra
price/value. Har selv et meget udemærket P4P800.

--

Mvh,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : "

Dato : 05-02-04 17:57

Men - 875p er jo for så vidt vides osse et noget mere nyere chipsæt da 865
vistno har en længere tid bag sig. Men jeg har dog selv 3 mobo med netop
875p chip sættet da jeg mener at have læst på et par site's at - det var den
nye "standard", altså - mere fremtidssikret end den "gamle" 865p som havde
nogle "svagheder" som den nye 875p ikke har!

Det er lidt for "usikkert" helt ned i detaljerne - for mig, at kunne sige
helt nøjagtigt at - den ene chip er meget bedre end den anden chip men har
kun læst mig frem til hvad jeg ved omkring diskussionen om valg af chip
sæt's...

Mvh.

John