Nvidia Soundstorm - a' hva?
Fra : mofo

Dato : 04-02-04 17:50

hvad dækker betegnelsen 'soundstorm' over ??

alle nforce2 kort har jo realtek lyd på (i forskellige varianter...), så
hvad er forskellen?

claus

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 19:11

"mofo" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> hvad dækker betegnelsen 'soundstorm' over ??
>
> alle nforce2 kort har jo realtek lyd på (i forskellige varianter...), så
> hvad er forskellen?
>
> claus

SoundStorm er nVidia's soundchip, geniale soundchip... Så kort kan det siges

Fra : mofo

Dato : 04-02-04 19:41

> SoundStorm er nVidia's soundchip, geniale soundchip... Så kort kan det
siges

men hvorfor beskrives det som 'nvidia's soundchip' når det er fra realtek og
ikke fra nvidia? det er det jeg mener....? og hvad er forskellen fra andre
bundkort der også har realtek chip men ikke betegnes som soundstorm ?

Claus

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-02-04 19:55

> [...]
> ikke fra nvidia? det er det jeg mener....? og hvad er forskellen fra andre
> bundkort der også har realtek chip men ikke betegnes som soundstorm ?

Betegnelsen Soundstorm dækker over nVidia's APU (Audio Processing Unit)
Denne er integreret i chipsættets southbridge (sydbro), varianten hedder
MCP-T.

Der er to forskellig southbridges denne ene hedder, MCP den anden hedder
MCP-T.
MCP tilbyder: USB 2.0, ATA/133, NVIDIA's eget integrerede netkort og alm.
AC'97 onboard lyd..
MCP-T tilbyder: Firewire (IEEE-1394a), nVidia's APU og et ekstra integreret
netkort fra 3Com.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-02-04 19:55

On 2004-02-04, mofo <claus.fjerndette@kjerkegaard.dk> wrote:
> [...]
> ikke fra nvidia? det er det jeg mener....? og hvad er forskellen fra andre
> bundkort der også har realtek chip men ikke betegnes som soundstorm ?

"The onboard sound is the Nvidia Soundstorm not the Realtek codec talked
about here.. or is this the same thing?"

- The nVidia APU does the processing. But, it needs physical routing to the
ports that it works from. That's where the Realtek interface comes in."

Taget fra (googleism):

http://www.xbitlabs.com/discussion/67.html

Mvh Thomas, 2720

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:07

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
the
> ports that it works from. That's where the Realtek interface comes in."

Okay, så lærte jeg lidt mere om det :) Vidste ikke at Realtek stod for
interfacet.

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:06

> [...]
> ikke fra nvidia? det er det jeg mener....? og hvad er forskellen fra andre
> bundkort der også har realtek chip men ikke betegnes som soundstorm ?

Så vidt jeg husker, så er Realtek AC 97 osv. bare fællesnævnere for onboard
lyd. Men hæng mig ikke op på det!

Fra : mofo

Dato : 04-02-04 22:43

> Så vidt jeg husker, så er Realtek AC 97 osv. bare fællesnævnere for
onboard
> lyd. Men hæng mig ikke op på det!

det vil jeg lade være med så realtek er skam 'real', de laver - blandt
mange andre ting - chips til lydkort og (mest) netkort -
http://www.realtek.com.tw/

Fra : Rolando

Dato : 04-02-04 23:17

> [...]
> ikke fra nvidia? det er det jeg mener....? og hvad er forskellen fra andre
> bundkort der også har realtek chip men ikke betegnes som soundstorm ?

Kig evt. her der står der lidt om det:
http://www.nvidia.com/object/feature_soundstorm.html og der er også en
sammenligning med andre nforce chipset.

--