USB 2.0 problem
Fra : Anders Forst

Dato : 04-02-04 14:49

Jeg har problem med noget USB 2.0

Har en ekstern harddisk box som understøtter USB 2.0
Min bundkort (Chaintech Zenith 9CJS) har også USB 2.0,
men jeg kan ikke få det til at køre med USB 2.0

Kører med Windows XP Pro DK og har installeret SP1
og diverse drivere til mit bundkort (medfølgende CD-Rom).

Hvad skal jeg gøre ??

Venligst
Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-04 20:18

"Anders Forst" <anfo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kører med Windows XP Pro DK og har installeret SP1
> og diverse drivere til mit bundkort (medfølgende CD-Rom).

Hvilke fejl får du? Hvordan ved du, at det ikke virker?
Har du set i Enhedshåndtering. Der har jeg flere gange set, at efter
opdatering med SP1, stod usb 2 stadig med fejl i Enhedshåndtering.
Det klares så ved at højreklikke på den og vælge opdater driver. Så hentes
den rigtige driver frem fra den installerede sp1

Kurt

Fra : Anders Forst

Dato : 04-02-04 21:07

Problemet opstår når jeg sætter USB stikket i mit frontpanel,
som skulle være USB 2.0, men den kører ikke USB 2.0, selvom
jeg har installeret driveren fra CD-Rom skiven.

Computeren har svært ved at finde driveren, selvom
den er installeret.

Venligst
Anders

Fra : Anders Forst

Dato : 04-02-04 21:24

Her er hvad computeren skriver..

En hurtig hastighed bliver tilsluttet en langsom hastighed...
Hvad forstår man ved det..

Venligst
Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-04 23:17

> [...]
> Her er hvad computeren skriver..
>
> En hurtig hastighed bliver tilsluttet en langsom hastighed...

Formentligt, at det "kun" er en usb 1.1 port du har der, hvor du tilslutter
din hd.
Jeg var inde og se hos Chaintech, og kunne se at der både er 2.0 porte og
1.1 porte på den. Så du tilslutter nok til en af den langsomme, hvilket hd
ikke understøtter.

Kurt

Fra : Anders Forst

Dato : 05-02-04 06:20

Det er fra USB udgangen fra min bundkort problemet er.

Den ext. harddisk box kører USB 2.0

Venligst
Anders

Fra : Sid

Dato : 05-02-04 15:44

> Det er fra USB udgangen fra min bundkort problemet er.
>
> Den ext. harddisk box kører USB 2.0

Prøv nogle af de andre USB porte på din computer.

Sid

Fra : Anders Forst

Dato : 05-02-04 15:58

Har da en ext. USB hub (7 ports), men den er kun til
USB 1,1. Det plugger jeg stikket i og den finder enhenden
med det samme.

Jeg syntes det lyder meget mærkelidt.

Venligst
Anders