ps2 keyboard + mus virker pludselig ikke e~
Fra : Kim Schulz

Dato : 04-02-04 14:19

hejsa
jeg skiftede netop min kærestes keyboard + mus da musen var for slidt og
hun gerne ville have nyt keyboard. Begge ting kører på ps2.
Efter skiftet virkede kun keyboardet, dvs. det virkede under opstart,
men efter et stykke tid var det ligesom det stoppede helt med at virke
(vi havde ikke maskinen kørende så længe af gangen da musen jo ikke
virkede).
Jeg checkede stikkene (trak begge ud og satte begge i igen) og nu virker
ingen af delene. heller ikke det gamle som skulle udskiftes virker hvis
jeg sætter det til.
keyboard blinker (num, scrll og capslock leds) ganske som det skal ved
opstart af computeren, men derefter virker det ikke - jeg kan ikke
engang komme i bios.
Jeg har haft pillet alt andet fra for at undgå konflikter, men det
hjælper intet.
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt og om det evt. kan løses
(eller om usb keyboard/mus er eneste løsning ud over nyt bundkort).

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Leony

Dato : 04-02-04 15:38

In news:20040204141910.437116f9@lifesuckz.nork.auc.dk,
Kim Schulz <kim@schulz.dk> typed:

> jeg skiftede netop min kærestes keyboard + mus da musen var for slidt
> og hun gerne ville have nyt keyboard. Begge ting kører på ps2.

Hvis computeren ikke er slukket under skiftet, så kan man være uheldig
at portene brænder af.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-02-04 15:49

On Wed, 4 Feb 2004 15:38:08 +0100
"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:
> In news:20040204141910.437116f9@lifesuckz.nork.auc.dk,
> Kim Schulz <kim@schulz.dk> typed:

> Hvis computeren ikke er slukket under skiftet, så kan man være uheldig
> at portene brænder af.

de har været slukket hver gang, men musestikket er dog rimeligt løst
hvorfor jeg kunne forestille mig at det kunne give problemer.