Indhegning af altan?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-02-04 13:56

Jeg skal pludselig flytte til lejlighed MED altan. Er der nogen, der har
billeder af, hordan man indhegner en altan, så den bliver kattesikker? Og en
idiotsikker gør-det-selv-anvisning?

Venlig hilsen Dikte (som også fantaserer om kradsetræ og jordbærplanter og
alt muligt andet på altanen)
--
www.fadervor.net - den første side på dansk om bøn - for børn
www.dikte.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 04-02-04 14:19

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> idiotsikker gør-det-selv-anvisning?
>
> Venlig hilsen Dikte (som også fantaserer om kradsetræ og jordbærplanter og

Hej!

Jeg har desværre ikke en løsning, men jeg tillader mig lige, at hægte mig på
her . Jeg står nemlig i nøjagtig samme situation! Og jeg glæææææææder mig
til at få altan, og jeg ved, at misserne kommer til at elske det. Så jeg
kunne også godt bruge en kattesikker-altan-løsning .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen (som også allerede på forhånd har fyldt altanen op krukker
og planter og katteting og havegrill og.....og.....og.....).

Fra : Flemming N.

Dato : 04-02-04 15:54

Er i sikker på at I må indhegne altanen? her hvor jeg bor er den slags
forbudt....

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-02-04 16:02

"Flemming N." <none@sibercity.se> skrev i en meddelelse

> Er i sikker på at I må indhegne altanen?

Ja, ellers havde jeg ikke spurgt.

Venlig hilsen Dikte
---

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 04-02-04 16:33

Hejsa

Prøv dette link: www.pussy-versand.de , de har nogle, prisen er lidt hamper,
men idéen bag er god nok. Måske en vodbinder kan lave det, har haft gode
erfaringer med det i forbindelse med andre ting.

Pia BJ

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-02-04 18:36

> [...]
> billeder af, hordan man indhegner en altan, så den bliver kattesikker? Og

Hej Dikte.

Jeg ved ikke om du kan bruge lige den "model", men du kan se billeder af min
altan-sikring her : http://home1.stofanet.dk/beydana/altan.htm Der findes jo
forskellige altantyper og min var temmelig nem at lukke med simple trærammer
med hønsenet Jeg har taget dem med fra en anden lejlighed, hvor altanen
var lige en anelse højere - derfor sidder de på skrå (jeg gad ikke bygge dem
om )

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-02-04 18:42

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jo
> forskellige altantyper og min var temmelig nem at lukke med simple

Din altan er kun åben på en side - i to felter, så vidt jeg kan se. Min
altan er åben på to sider (en lang og en kort side). Jeg tænkte på, om man
kunne sætte en plexiglasplade op for den korte side og en anordning i stil
med din på den lange side. Hvordan får man skidtet til at blive siddende,
hvor det skal?

Jeg har taget dem med fra en anden lejlighed, hvor altanen
> var lige en anelse højere - derfor sidder de på skrå (jeg gad ikke bygge
dem
> om )

Guuuud, jeg tænkte det måtte være for at sikre kattene ekstra... der kan man
bare se

Venlig hilsen Dikte (med de ti tommelfingre)
---

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-02-04 18:58

> "Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Din altan er kun åben på en side - i to felter, så vidt jeg kan se.

Yep

> [...]
> med din på den lange side. Hvordan får man skidtet til at blive siddende,

Godt spørgsmål. Men man kan jo bore huller i plexiglas, så det skulle da
være muligt at bruge nogle beslag af en slags til at samle hjørnet (?) Synes
ellers, det lyder som en god løsning

> [...]
> dem
>
> Guuuud, jeg tænkte det måtte være for at sikre kattene ekstra... der kan

*g* Den anden altan var også helt lukket, men der passede rammerne bare
nøjagtigt, når de sad lodret. Kattene klatrer iøvrigt ikke mindre i nettet,
fordi det sidder lidt på skrå, så man skal sørge for, at det sidder
ordentligt fast på rammerne

Forresten måtte jeg have dispensation for at få lov til at sætte nettet op.
Det er nemlig ikke tilladt, hvor jeg bor. Og jeg tror kun, jeg fik lov,
fordi afdelingen er igang med et renoverings-projekt, hvor altanerne lukkes
med en glasfacade (og skydevinduer).

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-02-04 19:36

> [...]
> Det er nemlig ikke tilladt, hvor jeg bor. Og jeg tror kun, jeg fik lov,
> fordi afdelingen er igang med et renoverings-projekt, hvor altanerne

Nuuuj, gør de endelig noget ved grimme Bispehaven? Det pæneste ved
Bispehaven er, at man må have dyr... jeg boede der selv, da jeg havde Cleo -
i nr 83.

Venlig hilsen Dikte
---

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-02-04 20:04

> [...]
> op.
> lukkes
>
> Nuuuj, gør de endelig noget ved grimme Bispehaven?

Yep Nu har der vist også været snak om det i flere år - Det skulle lige
financieres/godkendes først. Undervejs blev det faktisk foreslået at rive
skidtet ned og bygge nyt istedet *g* De når dog først til min blok i slutn.
af 2005, og der er jeg forhåbentligt flyttet (hvis det altså lykkes mig at
finde et andet sted, hvor man må have mere end 1 kat *suk*). De er gået
igang med blok A6 (den næstsidste på Hasle Centervej), hvis du skulle komme
herover en dag og vil se hvad det ender med (hele bygningen isoleres og
beklædes med tegl og hele altansiden bliver af glas).

> Det pæneste ved
> Bispehaven er, at man må have dyr...

Præcis - jeg har ledt efter et andet sted at bo (miljøet er jo ikke det mest
spændende, selvom det indimellem kan have sin egen charme , men med 5
katte er det svært at finde et alternativ.

> jeg boede der selv, da jeg havde Cleo -
> i nr 83.

Sjovt - jeg boede i nr. 87 til at starte med

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Kate

Dato : 07-02-04 02:25

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> wrote in

> http://home1.stofanet.dk/beydana/altan.htm

Den idé må jeg da bestemt hugge. Godt nok er min fremtidige altan ikke
så stor, men "nettes" det skal den.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kristina Weimer

Dato : 07-02-04 11:50

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> wrote in message news:<bvragr$ngr$1@sunsite.dk>...
---
> Jeg har taget dem med fra en anden lejlighed, hvor altanen
> var lige en anelse højere - derfor sidder de på skrå (jeg gad ikke bygge dem
> om )

Jag som tyckte att det såg *väldigt* elegant ut och tänkte att det var
meningen att det skulle vara lite speciellt och konstnärligt

Förresten vill jag passa på att tacka för din sida med "Kat i
lejlighet" Den är väldigt inspirerande

Twister&Sisko verkar i och för sig inte så intresserade av att
klättra, de har ett stort klätterträd, ca 180cm högt, men använder det
mest som en mellanstation mellan soffan och skrivbordet som står
framför fönstret. (De klöser aldrig i det. Bästa klösunderlaget är en
papplåda. Som ni alla förstår så finns det gott om fula, sönderklösta
papplådor hos oss) Men jag tänkte ändå prova att fixa lite tomma
hyllor eller något åt dem att klättra på. Kanske klätterträdet är för
ostadigt?

h. Kristina i H:fors

Fra : Marianne Juul

Dato : 04-02-04 21:45

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
>
> Venlig hilsen Dikte (som også fantaserer om kradsetræ og
> jordbærplanter og alt muligt andet på altanen)

Hej Benedikte

Jeg bor selv i lejlighed med indhegnet altan. Du kan se billeder af altanen
på min hjemmeside www.netkatten.dk

Billederne er godt nok fra før jeg fik renoveret indhegningen som
efterhånden var blevet 15 år. Men eneste forandring er at jeg nu har brugt
volierenet, og det ses ikke så tydeligt fra jorden.

mvh.
Marianne

---