Fyldfisk til Sommerfuglecichlider...
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 04-02-04 13:08

Hej,

efter (med begrænset succes) at have forsøgt mig med neonfisk som "fyld"
i mit akvarie med sommerfugle cichlider, vil jeg høre om der er nogen
der kan foreslå en anden art i stedet?

Jeg har et 60 liters med 4 sommerfugle og godt med planter

På forhånd tak

Mikkel Lautrup

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 05-02-04 01:10

Mikkel Lautrup wrote:
> [...]
> er nogen der kan foreslå en anden art i stedet?
>
> Jeg har et 60 liters med 4 sommerfugle og godt med planter

Umiddelbart lyder 60 liter ikke af meget til 4 sommerfugle.
Et par er nok mere rimeligt.
De mindre tetraarter plejer nok at kunne gå sammen med sommerfuglene, men du
skriver ikke hvad problemet er..bliver tetraerne jagtet eller stresser de
sommerfuglene..?

--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 05-02-04 07:42

Karsten Enevoldsen wrote:

> [...]
> skriver ikke hvad problemet er..bliver tetraerne jagtet eller stresser de

Neonfiskene ender deres dage i maven på sommerfuglene...

Mikkel

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 05-02-04 15:17

Mikkel Lautrup wrote:
> Neonfiskene ender deres dage i maven på sommerfuglene...
>
> Mikkel

Det må være nogle meget små neonfisk.
Normalt plejer tetraer nok at kunne flytte sig.
Personligt holder jeg meget af kobbertetraen - Hasemania nana - som i øvrigt
gør sig utrolig smukt i et akvarium med lidt dæmpet belysning.
--
Volds
aequam servare mentem