NEEEEEEJ! (Cd-wow)
Fra : Anders W. Grau-Chris~

Dato : 04-02-04 00:14

Hej.

Tag et kig på www.cd-wow.com.hk og græd!

Havde godt nok hørt det var på vej, men det havde jeg da lykkeligt
fortrængt.

Anders

--

Remove "SLET" to reply
Fjern "SLET" for at maile privat

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-02-04 00:22

Anders W. Grau-Christensen wrote:
> Tag et kig på www.cd-wow.com.hk og græd!

Huh? Det ser da ganske normalt ud.

Tenz.

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-02-04 00:33

On Wed, 04 Feb 2004 00:21:35 +0100, Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com>
wrote:

>Huh? Det ser da ganske normalt ud.

Ja jeg kan ikke se en dyt - alle billeder og tekst er væk. Hvis jeg tvinger
Mozilla til at vise billedet skifter den til den engelske

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Sulley

Dato : 04-02-04 00:38

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kan ikke se en dyt - alle billeder og tekst er væk. Hvis jeg
tvinger
> Mozilla til at vise billedet skifter den til den engelske
Så prøv her: http://www4.cd-wow.com.hk/index_2.php
Det er fordi alle priserne på HK er lig dem på COM siderne nu om stunder!
Suk, kommer til at savne det!

Sulley

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-02-04 09:46

Sulley wrote:

> Så prøv her: http://www4.cd-wow.com.hk/index_2.php
> Det er fordi alle priserne på HK er lig dem på COM siderne nu om stunder!
> Suk, kommer til at savne det!

Tja... Jeg er kold så længe at man kan få rabat og vouchers etc. Så har
man alligevel kunne komme under .hk-sidens priser.

/David

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-02-04 10:28

> Tja... Jeg er kold så længe at man kan få rabat og vouchers etc. Så har
> man alligevel kunne komme under .hk-sidens priser.

Hvor får du fat i dem henne?

/JeppeM

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-02-04 10:38

Jeppe Møller wrote:

> Hvor får du fat i dem henne?

Søg i gruppen og i forhandler-forummet på dahf.dk

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-02-04 11:33

On Wed, 04 Feb 2004 10:37:49 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Søg i gruppen og i forhandler-forummet på dahf.dk

Der er ikke det store lige pt.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-02-04 15:43

> Søg i gruppen og i forhandler-forummet på dahf.dk

Cool - tak for det, jeg vil holde øjnene og forbindelsen åben.
/JeppeM

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-02-04 07:07

Anders W. Grau-Christensen escribió / skrev

> Havde godt nok hørt det var på vej, men det havde jeg da lykkeligt
> fortrængt.

Ja det er da ganske forfærdeligt at nogle af filmene er steget hele 10
HKD!!! det er jo næsten 8 kroner!

Fra : LA2

Dato : 04-02-04 07:18

> Anders W. Grau-Christensen escribió / skrev

> Ja det er da ganske forfærdeligt at nogle af filmene er steget hele 10
> HKD!!! det er jo næsten 8 kroner!

De kommende film er steget med 30 hkd.

LA2

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-02-04 09:36

"LA2" <bovltour_@hotmail.com> escribió

> De kommende film er steget med 30 hkd.

Det er selvfølgelig uheldigt. Så må man igen igang med at bruge gift
vouchers og underlige links for at få det lidt billigere hos www.cd-wow.com

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-02-04 07:49

On Wed, 4 Feb 2004 00:14:17 +0100, Anders W. Grau-Christensen wrote:

> Tag et kig på www.cd-wow.com.hk og græd!
>
> Havde godt nok hørt det var på vej, men det havde jeg da lykkeligt
> fortrængt.

Øvda! Nu vil jeg tro at mine impulskøb falder en smule :-/

Hvad var grundren egentlig til, at der var prisstigninger på vej?

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-04 11:38

Lars Jørgensen <fake@email.invalid> skrev:

> Øvda! Nu vil jeg tro at mine impulskøb falder en smule :-/
>
> Hvad var grundren egentlig til, at der var prisstigninger på vej?

Den engelske musikbranche.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-04 12:34

Lars Jørgensen wrote:

> Øvda! Nu vil jeg tro at mine impulskøb falder en smule :-/
>
> Hvad var grundren egentlig til, at der var prisstigninger på vej?

Fordi de engelske musik/dvd forretninger ikke kunne klare konkurrencen så de
klagede til EU over at nogen solgte produkter der var billigere end deres.
Det synes EU ikke var rimeligt, nej, vi skal have lige priser og ingen
konkurrence sagde EU og pålagde cd-wow at ændre deres prisstruktur.

--
/Martin

- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 14:14

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> var billigere end deres. Det synes EU ikke var rimeligt, nej, vi skal
> have lige priser og ingen konkurrence sagde EU og pålagde cd-wow at

Det er jo ikke hele historien. Grunden til at cd-wow sender hver CD/DVD for
sig er for at undgå at der bliver lagt importtold på. Derfor kan de ad den
vej, sælge CD/DVD der er prissat i et andet land, og det betyder så at i
cd-wows tilfælde, lavere priser. Jeg er interesseret i at vide hvor EU
kommer ind i billedet i den sammenhæng. Svjv. gælder aftalen kun mellem den
engelske medie branche og cd-wow. Derfor - som jeg forstod det engang -
burde det IKKE påvirke priserne når det sendes til Danmark. Men måske har
cd-wow besluttet at priserne skal være de samme, uanset destination.

Dermed ikke sagt at jeg synes det er god ide- men det er hele branchen der
mangler konkurrence, og har umiddelbart ikke noget med EU at gøre.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-04 14:38

Kim Noer wrote:
> [...]
>
> Dermed ikke sagt at jeg synes det er god ide- men det er hele
> branchen der mangler konkurrence, og har umiddelbart ikke noget med

Fordi det nu engang er et hul i EU lovgivningen cd-wow har benyttet sig af,
derfor kommer EU ind i billedet.

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 14:43

> Fordi det nu engang er et hul i EU lovgivningen cd-wow har benyttet
> sig af, derfor kommer EU ind i billedet.

Ja, men pointen i mit indlæg er at EU IKKE har lavet nogetsomhelst om. Det
er en 'frivillig' aftale cd-wow og den britiske medie brance har lavet.

Mener at branchen truede med sagsanlæg for at få cd-wow til at makke ret,
dvs. argumentere for, at cd-wow ulovligt omgår reglerne vedr. export til EU
lande.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-04 14:56

Kim Noer wrote:
> [...]
>
> Mener at branchen truede med sagsanlæg for at få cd-wow til at makke
> ret, dvs. argumentere for, at cd-wow ulovligt omgår reglerne vedr.

Hvad mener du med at EU ikke har lavet noget som helst? Var det måske ikke
EU der lavede INFOSOC direktivet som nu er med til at besværliggøre indkøb
af. f.eks. dvd film fra andre lande?

Jeg vil mene at INFOSOC er medårsag til cd-wows slåskamp med briterne.

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 15:08

> Hvad mener du med at EU ikke har lavet noget som helst? Var det måske
> ikke EU der lavede INFOSOC direktivet som nu er med til at
> besværliggøre indkøb af. f.eks. dvd film fra andre lande?

Jo, men det er ikke relevant i den konkrete sag, som jeg ser det[1]. I den
konkrete sag, er det cd-wow der gøre brug af et hul, som den britiske medie
branche ikke vil se finde sted. Umiddelbart ser jeg det som en hel normal
export fra et andet land, dog med den finte at de undgå told, da de sender
cd'ere separat.

> Jeg vil mene at INFOSOC er medårsag til cd-wows slåskamp med briterne.

[1] Jeg kender ikke indholdet af INFOSOC direktivet.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-04 14:46

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev:

> Fordi det nu engang er et hul i EU lovgivningen cd-wow har
> benyttet sig af, derfor kommer EU ind i billedet.

Skæg argumentation.

EU har ikke noget med de £2 ekstra, der bliver pålagt musik, der sendes
til UK og Irland. Det skyldes den britiske musikbranche. Dette kan dog
også komme til at ramme resten af EU pga. InfoSoc-direktivet men den
tid den sorg.

Som det fremgår af CDWOWs side koster CDere i øvrigt fortsat £8,99 som
de har gjort hele tiden. Dvs. det tyder på, at prisstigningerne indtil
videre kun går ud over beboere i de ovenfor nævnte lande.

Prisstigningerne på Hong Kong siden har ikke noget med dette at gøre.
Det har hele tiden været planen at priserne på CDWows sider skulle være
de samme. Det blev der udsendt en meddelelse om omkring nytår.

Så det er i øvrigt også noget vrøvl jeg fik skrevet i et andet indlæg
her i tråden.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-04 14:47

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev:

> Mener at branchen truede med sagsanlæg for at få cd-wow til at
> makke ret, dvs. argumentere for, at cd-wow ulovligt omgår reglerne
> vedr. export til EU lande.

Der er næppe noget ulovligt i at udnytte de eksisterende regler.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 15:02

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Der er næppe noget ulovligt i at udnytte de eksisterende regler.

Nej det kan du sige, egentlig er det bare et reelt 'hul', som jo gerne må
bruges til det bliver lukket :). Så det var alene truslen der fik cd-wow til
at ændre priserne (kan godt forstå cd-wow).

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-04 15:05

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev:

> Nej det kan du sige, egentlig er det bare et reelt 'hul', som jo
> gerne må bruges til det bliver lukket :). Så det var alene truslen
> der fik cd-wow til at ændre priserne (kan godt forstå cd-wow).

Den engelske musikbranche har ingen kompetence til at lukke et
skattehul. I UK og Irland er der derimod, og har i mange år været, et
forbud mod import af ophavsretligt beskyttet materiale uden for EU. En
tilsvarende mulighed er indført i hele EU med InfoSoc-direktivet så der
er en risiko for, at CDWOW ender med kun at måtte sælge europæiske
udgivelser af film og musik til EU-landene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 15:12

> Den engelske musikbranche har ingen kompetence til at lukke et
> skattehul.

Ja, men nu tænkte jeg specifikt på truslen alene, dvs. det kan godt være at
den engelske musik branche reelt ikke kan gøre noget (andet end lobbyarbejde
i EU), men det afholder dem ikke fra true med dyre retsager.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-04 15:08

> Hvad mener du med at EU ikke har lavet noget som helst?

Det han siger. EU har ikke noget med det aktuelle at gøre.
Prisstigningerne på .hk siden har heller ikke noget med den engelske
musikbranche at gøre.

Der er en længere forklaring i:

> [...]
> besværliggøre indkøb af. f.eks. dvd film fra andre lande?
>
> Jeg vil mene at INFOSOC er medårsag til cd-wows slåskamp med

Nej. Det er nogle britiske regler, der ligger forud for InfoSoc-
direktivet men som minder om de regler, der efterfølgende er blevet

Fra : Dopedog

Dato : 04-02-04 10:51

> Hej.
>
> Tag et kig på www.cd-wow.com.hk og græd!
>
> Havde godt nok hørt det var på vej, men det havde jeg da lykkeligt
> fortrængt.

Ja føj for fanden. Courtney Love's CD udkommer snart. FØJ !

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-02-04 15:46

> Ja føj for fanden. Courtney Love's CD udkommer snart. FØJ !

Ih dog! Jeg må bestille den i 2 eksemplarer så jeg kan beholde en i mint

/JeppeM

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 04-02-04 18:58

Hej!

Linket til en e-voucher (
http://www4.cd-wow.com/promotion.php?promo_refcode=12594_0&affid=12594%3Cbr%20/%3E )
virker desværre ikke længere, det gør linket til 1 £ rabat dog (
http://www.cd-wow.com/promotion.php?promo_refcode=12020_1&id=83007-85600-58860-70547-36140 )

Kender I andre muligheder for rabat hos CD-Wow, nu da e-voucheren ikke
virker længere?

Vhils Morten