Oscarnominering (Cidade de Deus)
Fra : Peter Fleinert

Dato : 03-02-04 23:37

Efter at have kigget på de forskellige nomineringer, blev jeg gald ved at
se hele fire nomineringer til Cidade de Deus (City of God. Det er rart at
se at en sydamerikansk film skal konkurrere med de tunge
Hollywoodproduktioner. Er der nogen der har set de film der er nomineret
til "Best Foreign Language Film of the Year", for de må da være gode da
Cidade de Deus ikke er blandt dem.
Venlig hilsen Peter.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 04-02-04 00:20

"Peter Fleinert" <fleinert@SLETDETTEvaks.dk> wrote

.. Er der nogen der har set de film der er nomineret
> til "Best Foreign Language Film of the Year", for de må da være gode da
> Cidade de Deus ikke er blandt dem.

Cidade de Deus skulle faktisk være nomineret *sidste* år i bedste
udenlandske film, men mange havde åbenbart ikke filmen på dette tidspunkt ?!
Kan i hvert fald huske at flere talte om, at det var en skandale den ikke
blev nomineret den gang. Men de nomineringer den har modtaget i år, er da
mere end et plaster på såret, synes jeg.

- Dennis

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-02-04 20:03

Dennis Sørensen's utterance expressed in

> [...]
> skandale den ikke blev nomineret den gang. Men de nomineringer den har
> modtaget i år, er da mere end et plaster på såret, synes jeg.

osse fortjent efter min mening - den var en af de bedste og mest
overraskende filmoplevelser sidste år (og mest uhyggelige...)

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |