Hjælp min computer slukker.
Fra : Allan Pedersen

Dato : 03-02-04 20:19

Hej med jer, håber i kan hjælpe.

Min computer slukker når jeg fx. kører spil, eller et benchmark program.

Cpu: Xp2600+
MoBo: Asus A7V600
Grafik: GeForce4 Ti4200 128 DDR
Ram: 512mb DDR3200
80 Gb Harddisk
DVD drev
CD-Brænder
Har udover cpu køler og Grafikkort køler 3 andre kølere
Psu 300W

Jeg kører med en multiplier på 133/33 * 15 = 1995 Mhz
men når jeg skal spille skal jeg nogle gange helt ned på 1150 Mhz før den
ikke slukker.

Temp på MBM svinger mellem 45 og 55 grader på cpu og ligger på ca 29 grader
på Case.

Nogle af jer kloge mennesker der kan hjælpe mig med dette problem??

De bedste Hilsner
Allan

Fra : N´far

Dato : 03-02-04 21:13

"Allan Pedersen" <madmad@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grader
> på Case.
>
> Nogle af jer kloge mennesker der kan hjælpe mig med dette problem??

Er dog ik klog. Men hurtig
Mit bud: din 300W PSU.
3 blæser plus...?
Imellem din 1995 og 1150 ligger der nok nogle Watt. ( 40-50 måske? )
Kunne bare være EN forklaring på det.
Søg på google ( grupper ) om der er andre med samme system/problem.

Fra : Martin Jensen

Dato : 04-02-04 18:18

Jeg plejer at starte med Memtest86 hver gang jeg oplever sære problemer; det
har sparet mig meget tid - båder ved ram/cpu fejl, men også ved OC
problematikker.

Der er dog ingen garanti for at det er der du skal finde fejlen :)

www.memtest86.com

- Martin