Løbetid
Fra : Christian Jonassen

Dato : 03-02-04 16:55

Hejsa, jeg har lige et spørgsmål til jer erfarne...

Vi har to katte, en kastreret han og en hun der skal steriliseres på
fredag.. Det ser ud til hun er kommet i akut løbetid nu og lige pludselig
syntes der længe til fredag. Jeg vil derfor lige høre om det er før under
eller efter hun været ultrakælen og givet mærkelige lyde som hun gør nu, at
der er fare for at hun bliver gravid???

På forhånd tak

Christian

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-04 17:06

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> writes:

> [...]
> eller efter hun været ultrakælen og givet mærkelige lyde som hun gør nu, at

Katten kan faktisk blive gravid før vi mennesker overhovedet opdager
at den er i løbetid...
Uanset vil det ikke være noget problem, fordi oftest vil en hankastrat
kunne "tilfredsstille trangen" og desuden vil en sterilisering oftest
betyde at hele forplantningsorganet (livmoder/æggestokke) fjernes.
Problemet er lidt at hun er i løbetid fordi der så kan/vil tilføres
mere blod til lige netop de organer.
Mit bedste forslag vil være at
ringe til dyrlægen og høre om hun ikke kan få en enkelt p-pille så
løbetiden stoppes, før hun skal have en prop under halen..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Christian Jonassen

Dato : 03-02-04 17:13

Tak for svaret.. problemet var lidt at jeg overvejede hvorvidt der var nogen
ide´ i IKKE at lukke hende ud indtil fredag? Jeg syntes ikke jeg vil ringe
til lægen når det allerede er nu på fredag hun skal steriliseres..

Christian
Henrik Pedersen <misbams@edb.inv> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m33c9scflu.fsf@henrik.misbamsen...

Fra : Pia J

Dato : 03-02-04 17:37

"Christian Jonassen" <christian-jonassen@webspeed.dk> wrote in message
> Tak for svaret.. problemet var lidt at jeg overvejede hvorvidt der var
nogen
> ide´ i IKKE at lukke hende ud indtil fredag?

Ja, det vil være en rigtig god ide. Du kan risikere hun tager på langfart
for at finde en partner.

:Pia

Fra : Christian Jonassen

Dato : 03-02-04 17:53

> Ja, det vil være en rigtig god ide. Du kan risikere hun tager på langfart
> for at finde en partner.
>
> :Pia

Tak for svaret... Er du gal hun er bare RIGTIG belastende at høre på... Den
lille stakkel )

Christian

Fra : zasha

Dato : 03-02-04 22:28

<klip>
> Vi har to katte, en kastreret han og en hun der skal steriliseres på
> fredag..
<klip...>

Hej Kristian
Du skulle tage at ringe og tale med dyrlægen, da min (nuværende) dyrlæge
mener, man kan sterilisere på et "forkert" tidspunkt, altså at man nærmest
parkerer dyret i den tilstand (altså her løbetid) katten er i ved
indgrebet.
Det kunne være en god idé at udsætte indgrebet en uges tid.
Min egen Miver blev "parkeret" forkert, dvs. hun var rent faktisk i
slutningen af hendes løbetid, men min daværende dyrlæge mente ikke det var
et problem. Han tog fejl hvilket sandsynligvis har gjort hende en
smuuuule...anstrengende (tisser umotiveret i perioder alle vegne +lidt andre
underlige ting)
Bare en erfaring jeg har gjort, der måske kan komme dig til gode :)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-02-04 23:43

> [...]
> eller efter hun været ultrakælen og givet mærkelige lyde som hun gør nu, at

I princippet kan en hunkat blive parret og blive drægtig til hver en tid
- hun er bare mere modtagelig for kurtiseringer fra diverse fertile
hankatte under en løbetid.
Katte har "induceret ægløsning", dvs ægget løsnes først i forbindelse
med en parring. Der findes hunkatte, der vil lade sig parre, selvom de
ikke løber - der findes endog hunkatte, der vil lade sig parre, selvom
de er drægtige
Jeg synes, det ville være en supergod ide at holde hende inde, indtil
hun er blevet kastreret.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Christian Jonassen

Dato : 04-02-04 14:13

Tak for svarene, jeg vil straks ringe til dyrlægen og rådføre mig..

Christian
Camilla Baird <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4020240a31af2@dk-fritid-dyr-kat.dk...